ششمین جشنواره موسیقی امیرجاهد به ایستگاه آخر رسید

گروه فرهنگی/ آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» شامگاه پنجشنبه ۲۶ مهرماه با حضور بزرگان عرصه موسیقی و مسئولان فرهنگی و‌ هنری در سالن اصلی برج آزادی با اعلام برگزیدگان برگزار شد.
در ابتدای  این مراسم حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد گفت: در جشنواره موسیقی جوان که در سه رده سنی و سازهای تخصصی برگزار می‌شود، ظرفیت بخش‌های دونوازی، سه‌نوازی و گروه‌نوازی دیده نمی‌شود و با آقایان مهدی مساح‌بیدگلی، مهدی سبحانی و همچنین یادگار استاد ‌معین؛ خانم مهدخت معین، در خانه‌‌موزه استاد امیرجاهد و دکتر معین نشستیم و فکر کردیم و با توجه به پیوند این خانه‌موزه با شهرداری، احساس کردیم می‌توانیم از کمک‌های مدیریت شهری هم بهره ببریم و در نتیجه جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد پایه‌گذاری شد و در کنار شما اختتامیه این دوره را با افتخار جشن می‌گیریم و ماحصل آن را می‌بینیم. رخداد چنین اتفاقی نشان‌دهنده زنده ‌بودن موسیقی و ظرفیت‌هایی است که در کشور وجود دارد.  مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به اینکه وقتی بحث جشنواره‌های رقابتی به میان می‌آید طبیعتاً نقایص، مشکلات و گلایه‌هایی هم به وجود می‌آید، ادامه داد: انتخاب‌هایی که صورت می‌گیرد بر حسب نگاه و دیدگاه هیأت داوران است. ممکن است داوران دیگری و با نگاه متفاوتی بیایند و قضاوت دیگری داشته باشند. باید توجه داشته باشیم که انتخاب برگزیدگان اسباب دلخوری دیگران نشود. هدف به طور کلی این است که هنرمندان بیایند و در چنین جشنواره‌هایی رقابت کنند. طبیعتاً مانند هر مسابقه دیگری تعدادی برنده می‌شوند و کسانی هم که برنده نمی‌شوند باید بدانند آنها هم برگزیده هستند و در جشنواره‌های بعدی می‌توانند بار دیگر رقابت کنند.
در ادامه برنامه محمد الهیاری، مدیرعامل بنیاد رودکی در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران جشنواره گفت: بسیار خوشحالم که در جمع شما عزیزان هستم، همواره سعی کردیم حامی برگزیدگان جوان و آینده‌های هنر کشور باشیم و امیدوارم باز هم بتوانیم میزبان هنرمندان باشیم. موفق و مؤید باشید.