دیگه‌چه‌خبر؟

سند ساواک
از فعالیت‌های مسعود پزشکیان
 خبر اول اینکه، مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی روز گذشته با انتشار تصویری منتشرنشده‌ از دکتر مسعود پزشکیان در جوانی، در توضیحات آن نوشت: «این تصویر مربوط به دوران خدمت رئیس جمهور در سپاه ترویج و آبادانی زابل در سال ۱۳۵۳ است که  فعالیت‌های اسلامی او، حساسیت ساواک سیستان و بلوچستان را برانگیخته بود.»

 رئیس ستاد مدیریت بحران کشور منصوب شد
 خبر دیگر اینکه، سخنگوی دولت اعلام کرد: «حسین ساجدی نیا» به عنوان معاون وزیر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور منصوب شد.
ساجدی‌نیا از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بود، از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ به‌عنوان جانشین فرمانده انتظامی تهران فعالیت می‌کرد و در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را برعهده داشت. پیش از این، محمدحسن نامی ریاست سازمان مدیریت بحران کشور را برعهده داشت.

واکنش‌ها به ادعای یک نماینده مجلس درباره ظریف
 دست آخر اینکه،  اظهارات اخیر کامران غضنفری نماینده تهران در مجلس با واکنش طنزآلود احمدزیدآبادی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب همراه شد. زیدآبادی در واکنش به این ادعای غضنفری که گفته «اگر پزشکیان در روزهای آینده ظریف را خلع نکند، خودش را دادگاهی خواهیم کرد و نتیجه چنین دادگاهی، محرومیت پزشکیان از حقوق اجتماعی برای مدت ۵ تا ۱۵ سال و خلع از ریاست جمهوری خواهد بود» در پاسخی طنازانه نوشت: «به نظرم آقای غضنفری و دوستانش بهتر است تعلل را کنار بگذارند و هر چه زودتر این کار را انجام دهند، چون در آن صورت حداقل سه مشکل حل خواهد شد. مشکل اول اینکه پزشکیان از عذابِ حرکت روی میدان مینِ پاستور نجات پیدا می‌کند. دوم اینکه، شهروندانی که در انتخابات اخیر به او رأی داده‌اند، از زیر بار فشار روانی این همه سرزنش و متلک و بدگویی و ناسزای اطرافیان خود خلاص می‌شوند. سوم اینکه، چون بحران در خاورمیانه به نقطه اوج خود نزدیک می‌شود، بسیاری از مردم علاقه‌مندند دولت تحت کنترل کامل آقای غضنفری و دوستانش باشد تا ببینیم چه چیزی در آستین دارند که آن را رو کنند».
ادعای آن نماینده و واکنش این روزنامه‌نگار در حالی است که دولت با ارسال لایحه‌ای به مجلس خواستار اصلاح قانون «به کارگیری اشخاص در مشاغل حساس» شده است. قانونی که کشور را از برخورداری از توان بسیاری از نخبگان سیاسی و مدیران توانمند کشور به صرف تابعیت فرزندانشان محروم می‌کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۵ مهر ۱۴۰۳