فضای مجازی

«همین مونده بود» اثر جدید محسن چاوشی
محسن چاوشی اثر جدید خود را با عنوان «همین مونده بود» در صفحه شخصی خود منتشر کرد. اثر جدید چاوشی با آهنگسازی خودش «همین مونده بود» نام دارد و امید روزبه ترانه آن را سروده است. فرشاد حسامی تنظیم اثر را به عهده داشته و از دیگر عوامل آن می‌توان به عادل روح نواز، فرشید ادهمی و فیلیپ هاکوپیان (نوازندگان گیتار الکتریک)، فرشید ادهمی (نوازنده گیتار نایلون و آکوستیک)، رسول عباسی (طراح کاور) و حامد تلخ‌آبی (تایپوگرافی) اشاره کرد.
 
دعوا سر اسم سریال جدید مهران مدیری!
جدیدترین سریال مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی که قبلاً اعلام شده بود نامش «پدر قهوه» است آماده نمایش شده و از ۱۴ آبان از یک پلتفرم‌ نمایش آنلاین پخش می‌شود.
این خبر را خود مدیری در صفحه شخصی‌اش اعلام کرده است. نکته جالب توجهی که مدیری به آن اشاره کرده، این است که سر اسم سریال هنوز دعواست. از ابتدا هم حساسیت‌هایی روی اسم «پدر قهوه» وجود داشت و حالا باید دید بالاخره این سریال به این اسم پخش می‌شود یا به نام دیگری. این سریال در ژانر کمدی است و احتمالاً بخش سوم سه‌گانه‌ای است که با «هیولا» شروع شد و با «دراکولا» ادامه پیدا کرد؛ خصوصاً که جواد فرحانی تهیه‌کننده «پدر قهوه»، قبلاً اعلام کرده بود که حال و هوای این سریال به «هیولا» نزدیک است.
خط داستانی «پدر قهوه» باز هم به فساد می‌پردازد و زندگی افراد درگیر در فساد را به تصویر می‌کشد. با اینکه ممکن است در نگاه اول به ۳ سریال اخیر مدیری در شبکه نمایش خانگی این تصور به وجود آید که این سریال‌ها رویکردی انتقادی نسبت به فساد اقتصادی و اخلاقی جامعه دارند، اما واقعیت این است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت این سریال‌ها محصولاتی با خلاقیت محدود برای سرگرم کردن مردمی هستند که بیشترین ضرور و زیان را از بابت همین فسادها متحمل شده‌اند. این سریال‌ها با هجو و گاه حتی لوث کردن مسائل جدی جاری در جامعه، مخاطبان‌شان را نسبت به این معضلات بی‌حس و بی‌اعتنا می‌کنند و وجود فساد در میان گروه‌هایی از افراد جامعه را امری عادی و متداول که دارای جذابیت است جلوه می‌دهند.
 
حال ایرج خواجه امیری خوب است
چند روزی است شایعاتی درباره درگذشت حسین خواجه امیری معروف به «ایرج» در فضای مجازی منتشرمی‌شود و هربار نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند و البته این‌بار طولی نکشید تا نزدیکان «ایرج» این خبر را تکذیب و حتی اعلام کردند افرادی که این نوع از شایعات را پخش می‌کنند، باید پاسخگو باشند.
هرچند که این نخستین باری نبود که چنین شایعه‌ای درباره وضعیت سلامتی این هنرمند منتشر می‌شد، بلکه پیش‌تر هم در پی این خبرسازی‌ها، فرزند او شایعات را تکذیب کرده بود.
در این راستا، عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت دراین باره خبر داده، روز جمعه ۲۰ مهرماه پس از شایعاتی که درباره فوت ایشان منتشر شد، وضعیت سلامتی استاد را پیگیری کردیم که خانواده ایشان به ما اطلاع دادند، حالشان خوب است و هیچ مشکلی ندارند، همچنین در بیمارستان هم بستری نیستند.
 
تسلیت شاعرانه برای بدرقه شهید عباس نیلفروشان
همزمان با تشییع سردار شهید، افشین اعلا از شاعران کشور با انتشار تازه‌ترین سروده‌‌اش از مجاهدت‌های شهید عباس نیلفروشان تجلیل کرد.

چون رود، بی‌صدا و خروشان بود
عمری چو نخل، پرثمر و خالی
می‌سوخت بی‌امان که بیاساییم
آرام و سربه‌زیر ولی چون شیر
با ساقی الست چو پیمان بست
مجنون‌صفت به کوه و بیابان زد
گهواره‌‌ وطن که رهید از موج

 

مانند چشمه، ساکت و جوشان بود
از نخوت افاده فروشان بود
یک عمر، شمع جمع خموشان بود
کابوس شام تیره موشان بود
بر عهد خویش محکم و کوشان بود
چون ابرها ز خانه به دوشان بود
مدیون عزم نیلفروشان بود

افشین علا

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۵ مهر ۱۴۰۳