بعد از رامین، سامان هم پشت خط تیم ملی ماند

ستاره‌های آبی در فهرست سیاه قلعه‌نویی

سینا حسینی
خبرنگار

عدم دعوت از سامان فلاح به اردوی تیم ملی فوتبال یکی از نکات مبهم و سؤال‌برانگیزی بود که برای هواداران استقلال و کارشناسان به وجود آمد و هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای برای شفاف‌سازی ماجرا از سوی کادرفنی تیم ملی مطرح نشده است!
بعد از مصدومیت حسین کنعانی‌زادگان در دیدار با  چادرملو در ورزشگاه تختی تصور می‌رفت با توجه به آمادگی بالای مدافع ملی‌پوش استقلال، امیر قلعه‌نویی مثل قبل دوباره نام سامان فلاح را در میان بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی قرار دهد اما در اوج ناباوری سامان فلاح به تیم ملی دعوت نشد تا به جای او شاهد حضور محمد دانشگر در اردوی تیم ملی باشیم.
تصمیم جنجالی امیر قلعه‌نویی نه تنها برای هواداران استقلال عجیب بود بلکه با انتقاد تند منتقدان سرمربی مواجه شد، چون دانشگر در هفته‌های اخیر حتی در فهرست بازیکنان ذخیره مورایس هم نبود اما با وجود این سرمربی تیم ملی به جای دعوت از بازیکن 23 ساله و آینده‌دار استقلال ترجیح داد بازیکن 30 ساله سپاهان را به تیم ملی فرا بخواند.
اما جدا از اختلاف سنی دو بازیکن که با سیاست جوانگرایی تیم ملی در تناقض است، دقایق حضور دو بازیکن در جریان چهار بازی اخیر تیم‌های باشگاهی آنها نیز با یکدیگر کاملاً متفاوت است و فلاح به نسبت دانشگر زمان بیشتری برای تیم باشگاهی خود بازی کرده که این موضوع نشان از آمادگی بالای این بازیکن دارد اما با وجود این بازهم کادرفنی تیم ملی محمد دانشگر را به تیم ملی دعوت کرده تا ابهامات در این خصوص به شکل عجیبی افزایش یابد.
سامان فلاح در مجموع چهار بازی اخیر استقلال که سه بازی در لیگ ایران و یک بازی در لیگ نخبگان برگزار شده مجموعاً 360 دقیقه در ترکیب استقلال به صورت فیکس حضور داشته اما محمد دانشگر در چهار بازی اخیر سپاهان تنها دو بار در ترکیب تیمش حضور داشته که در هر دو بازی به عنوان یار تعویضی از سوی مورایس به زمین فرستاده شده و در مجموع 119 دقیقه برای سپاهان بازی کرده است. غیبت دانشگر در فهرست بازیکنان سپاهان در هفته چهارم و ششم نیز بیانگر این واقعیت است که او از آمادگی لازم برخوردار نبوده و به همین علت مورایس روی نام وی قلم قرمز کشیده است اما با وجود این، این بازیکن به تیم ملی دعوت می‌شود تا مدافع آماده و سرحال استقلال قربانی سیاستگذاری سلیقه‌ای کادرفنی تیم ملی شود.
هرچند سامان فلاح این روزها بدون توجه به این مسأله، با پشتکار فراوان مشغول تمرین است اما به اعتقاد صاحبنظران و کارشناسان فوتبالی جای خالی او در ترکیب تیم ملی بشدت احساس می‌شود و عدم دعوت وی به اردوی تیم ملی یک بدسلیقگی آشکار و ظلم به فوتبال ملی است. بدون تردید مدافع خوش تکنیک فوتبال ایران می‌تواند کمربند دفاعی تیم ملی را برای آینده به خوبی بیمه کند و نادیده گرفتن توانمندی این بازیکن به هیچ عنوان منطقی نیست.
شکل‌گیری این اتفاقات، در کنار عدم دعوت از رامین رضاییان به اردوی تیم ملی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان شاخصه‌های لازم برای حضور در ترکیب تیم ملی را دارد، فرضیه قرار گرفتن برخی بازیکنان استقلال در لیست سیاه قلعه‌نویی را تشدید می‌کند مگر اینکه قلعه‌نویی یک بار برای همیشه در این خصوص شفافیت لازم را به خرج دهد تا ابهامات و شائبه‌های مطرح شده در این خصوص به کلی برطرف شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۵ مهر ۱۴۰۳