دیگه‌چه‌خبر؟

حمایت انگلیس از اسرائیل
با تحریم ایران
 خبر اول اینکه، دولت انگلیس در اقدامی خصمانه و در پاسخ به عملیات مشروع جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، شماری از مقامات نظامی و همچنین نهادهای ایرانی را تحریم کرد. امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار «محمد کاظمی» فرمانده سازمان اطلاعات سپاه، دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌‌کننده ارتش و سردار «علی‌محمد نائینی» سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه در لیست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند. لندن همچنین سازمان فضایی ایران را تحریم کرده است.
همزمان با این تحریم‌ها، اتحادیه اروپا هم تحریم‌های تازه‌ای را برای ۷ فرد و ۷ نهاد ایرانی، از جمله سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها اعلام کرد. اتحادیه اروپا مدعی شد که این تحریم‌های جدید به‌دلیل ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین اعمال شده است. اتهاماتی که پیشتر با رد هرگونه دخالت ایران در بحران اوکراین، واهی بودن بهانه‌های تحریمی غرب و تلاش آنها برای استفاده از ابزار تحریم در برابر ایران را بیش از پیش عیان می‌کند.
این تحریم‌ها برای افراد، شامل مسدود شدن دارایی‌های آنها در بانک‌های اتحادیه اروپاست.
پیشتر نیز ایالات متحده در واکنش به عملیات وعده صادق2، مدعی شد که تحریم‌های نفتی ایران را بیشتر کرده است. گفتنی است روند تولید و صادرات نفت ایران در سه سال اخیر، صعودی بوده است.
 
ادعای جدید اسرائیل:
بهره‌گیری حزب‌الله
از ماهواره‌های ایرانی
 خبر دیگر اینکه،رادیو ارتش اسرائیل مدعی است که حزب‌الله در حملات پهپادی خود علیه اسرائیل از ماهواره‌های ایرانی بهره می‌برد.
دورون کادوش، گزارشگر امور نظامی رادیو ارتش اسرائیل، روز گذشته با استناد به منابع نظامی ارتش گفت: یکی از دلایل افزایش دقت حملات پهپادی حزب‌الله در دوره اخیر کمک فنی است که این گروه از تصاویر زنده ماهواره‌های جمهوری اسلامی ایران از فضای اسرائیل دریافت می‌کند.
مؤسسه تحقیقاتی اسرائیلی آلما که متخصص امور حزب‌الله است، تعیین کرده که پهپاد مرصاد-۱ که حزب‌الله در حمله شامگاه ۲۲ مهر به سوی اسرائیل گسیل کرد، بر‌اساس مدل پهپاد ایرانی مهاجر-۲، با تغییرات جزئی که متناسب برای عملیات حزب‌الله باشد، ساخته شده است.
پهپادی که با اصابت به سقف رستوران نیروهای گولانی در مجموع به ۶۹ نفر آسیب رساند و طبق اعلام رسمی رژیم صهیونیستی، چهار نفر از آنها را کشت، دارای ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره بود که با سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت فاصله حدود ۹۵ کیلومتری از مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل تا نزدیکی شهر بنیامینا را طی کرد.
ارتش اسرائیل در تحقیقات اولیه خود گفته که نیروهای پدافند هوایی ابتدا این پهپاد را رؤیت کردند اما بعداً در فضا ناپدید شد.
گفتنی است که رویداد بنیامینا مرگبارترین حمله پهپادی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی از ۱۶ مهر سال گذشته است. به همین دلیل اسرائیل نمی‌خواهد بپذیرد که این عملیات توسط حزب‌الله طراحی و اجرایی شده و ادعاهای بی‌اساسی را علیه ایران مطرح می‌کند.
 
دستگیری ۲ تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم
 دست آخر اینکه، اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با رصدهای مستمر اطلاعاتی و سلسله عملیات آفندی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و با پشتیبانی مؤثر فراجای استان، دو تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم در شهرستان‌های راسک و سرباز مورد شناسایی قرار گرفته و تمامی اعضای آن
دستگیر شدند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳