اخبار

تمجید گواردیولا و اسطوره ایتالیا از یکدیگر
باجو: می‌دانستم گواردیولا
مربی بزرگی می‌شود
پپ گواردیولا که برای تعطیلات به ایتالیا سفر کرده بود میهمان یک برنامه تلویزیونی شد و در این برنامه مصاحبه‌ای مفصل انجام داد. وقتی صحبت از روبرتو باجو، همبازی سابق او در تیم‌ برشا به میان آمد، در یک غافلگیری جذاب باجو نیز به وسیله تماس تصویری به برنامه اضافه شد. اسطوره‌ فوتبال ایتالیا، موفقیت‌های چشمگیر پپ را تحسین کرد و از دوران همبازی بودن با او صحبت کرد. باجو درباره‌ گواردیولا گفت: «من بازی‌های منچسترسیتی را به خاطر پپ می‌بینم و در حقیقت او را در هر تیمی که بوده دنبال کرده‌ام و از موفقیت‌های او بسیار خوشحالم. او مستحق این همه موفقیت است. از همان ابتدا متوجه استعداد خاص گواردیولا در مربیگری شده بودم و می‌دانستم روزی مربی بزرگی خواهد شد. ما در آن زمان هم در داخل و هم در خارج از زمین یک تیم بسیار صمیمی بودیم. پپ فردی بسیار مثبت و خوش‌بین بود و همیشه به همه کمک می‌کرد. حتی زمانی که بازیکن بود، به هم‌تیمی‌هایش انگیزه می‌داد و به آنها کمک می‌کرد تا پیشرفت کنند.» گواردیولا نیز در طول مصاحبه خود، از باجو در دوران بازی‌اش تمجید کرد و گفت: «دوست داشتم سال‌های بیشتری کنار هم بازی می‌کردیم. همیشه او را در زمین به راحتی پیدا می‌کردم. دوران خیلی خوبی در برشا داشتیم. باجو بزرگترین استعدادی است که کنارش بازی کرده‌ام. من او را در سال‌های آخر فوتبالش ملاقات کردم، با زانویی شبیه به ماشین لباسشویی! او نمی‌توانست حرکت کند اما باز هم بهترین بود. می‌توانم تصور کنم در اوجش چه بازیکنی بوده. همه باجو را تحسین می‌کنند. در ایتالیا کسی نیست او را دوست نداشته باشد؛ چون متفاوت است.»


دستگیری بازیکن لیگ برتری
روزنامه سان اعلام کرد که یک فوتبالیست بین‌المللی با سابقه درخشان در لیگ برتر انگلیس، به اتهام تجاوز دستگیر شده است.
 این بازیکن شناخته شده در هتلی در لندن به اتهام تجاوز به یک زن 20ساله دستگیر شده ولی به دلایل قانونی هنوز نام او فاش نشده است. این بازیکن 24ساله پنج روز پیش توسط پلیس در هتل کورینتیا در وستمینستر لندن دستگیر و به ایستگاه پلیس «چیرینگ کراس» منتقل شد. پلیس مظنون را مورد بازجویی قرار داد و از او نمونه‌های دی‌ان‌ای، عکس‌ و اثر انگشت گرفت. فوتبالیستی که به اتهام تجاوز دستگیر شده، طبق ادعای سان «ستاره شناخته شده لیگ برتر» است. این فوتبالیست تا تحقیقات بیشتر پلیس با قید وثیقه آزاد خواهد بود. طبق این گزارش، شاکی 20ساله با حالتی آشفته خود را به پذیرش هتل پنج ستاره رسانده و به پلیس جریان را گزارش داده است. یکی از شاهدان دراین‌باره می‌گوید: «زن به پذیرش هتل رفت و بسیار مضطرب بود. سپس با پلیس تماس گرفته شد و مأموران وارد هتل شدند و بازیکن را در هتل دستگیر کردند. سپس درمیان تعجب میهمانان و کارکنان، او را بیرون بردند.»


درخشش مینی گلف‌بازان در آسیا
رقابت‌های مینی گلف قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند، با درخشش ایرانی‌ها تمام شد.
این رقابت‌ها به میزبانی چیانگ مای تایلند بعد از تمرین ۵ روزه برای ۳ روز در بخش‌های استروک پلی، مَچ پلی و میکس پلی زنان و مردان در رده سنی زیر ۱۸سال و آزاد به صورت جداگانه برگزار شد که ایرانی‌ها دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز به دست آوردند. طه مولایی دو مدال طلای انفرادی رده سنی آزاد استروک پلی و مچ پلی را گرفت. تیم مینی‌گلف ایران به نایب قهرمان رقابت‌های تیمی استروک پلی رسید.
دانیال طاهری فرد هم مدال نقره استروک پلی انفرادی زیر ۱۸ سال را صاحب شد و ساعد مولایی هم مدال برنز استروک پلی انفرادی رده سنی آزاد و نفر چهارم مچ پلی را گرفت.


بوکسورهای جوان در رینگ جهانی مونته‌نگرو
تیم بوکس جوانان با ترکیب چهار نفره برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۴، 29 مهرماه راهی مونته‌نگرو می‌شود. رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان جهان از اول آبان شروع می‌شود که تیم جوانان ایران با ترکیب مهدی کاظمی، سید مصطفی میراحمدی، امیررضا ملک‌خطابی و امیر اسماعیلی به ترتیب در اوزان 51، 63 ،92 و مثبت 92 کیلوگرم در رینگ جهانی زیرنظر رضا مهدی‌پور مبارزه می‌کنند.


بهنام محمودی بین کاندیداهای فدراسیون اسکی  
بهنام محمودی پیشکسوت والیبال هم برای ریاست فدراسیون زمستانی و اسکی ثبت‌نام کرد. او که یکی از اولین لژیونرهای والیبال ایران در لیگ ایتالیا بود، بعد از اینکه در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال ناکام ماند و حتی صلاحیتش هم تأیید نهایی نشد، این بار کاندیدای ریاست فدراسیون زمستانی و اسکی شد. ثبت‌نام  کاندیداهای ریاست فدراسیون زمستانی و اسکی از ۸ تا ۲۱مهر برای ۱۰روز کاری انجام شد که اسم بهنام محمودی کنار بهرام ساوه شمشکی، سید مجتبی صید، عادل عالیشان، بهنام محمودی، رضا میرابوطالبی، سید حمید مهدوی و عباس نظریان مادوانی دیده می‌شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳