تحول بولیوی با مربی جدید

میهمانی بزرگ آرژانتین

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار


آرژانتین، صدرنشین جدول مقدماتی جام جهانی بامداد فردا در بوینوس‌آیرس میزبان بولیوی است. مدافع عنوان قهرمانی جهان از بازی بامداد جمعه در ونزوئلا چیزی بیشتر از تساوی می‌خواست اما یک امتیاز هم برای ماندن در صدر جدول کافی بود چون نزدیک‌ترین رقبایش، کلمبیا و اروگوئه در دور نهم مسابقات شکست‌های عجیبی خوردند.
تیم لیونل اسکالونی در نیمه راه مقدماتی به 19امتیاز رسیده و عملکرد خوبی داشته اما در بازی ماتورین پایین‌تر از حد انتظار بود. نیکلاس اوتامندی گل اول را زد اما بازی میزبان بهتر بود و در برابر شش ضربه آرژانتین، 18 ضربه به سمت دروازه این تیم زده بودند تا اینکه به گل تساوی رسیدند. البته یک امتیاز در بازی‌های خارج از خانه در امریکای جنوبی چیز بدی نیست و آرژانتین با وجود باخت ماه گذشته به کلمبیا سه امتیاز از این تیم پیش است. تیم اسکالونی در 20 بازی آخر مقدماتی‌اش تنها هشت گل خورده اما تیم او گاهی نتوانسته از این استحکام دفاعی پیروزی بسازد و از پنج بازی آخرشان تنها دو بازی را برده‌اند. بازی با بولیوی که معمولاً میهمان خوبی است، این فرصت را در اختیارشان می‌گذارد. مثل بقیه، آرژانتین در بولیوی به مشکل می‌خورد مثل باخت 6 بر یک سال 2009 اما در 11 بازی خانگی آخرشان در مقدماتی جام جهانی 10 تا را برده و یکی را مساوی کرده‌اند. بولیوی که در بازی‌های ماه گذشته ابتدا ونزوئلا را برد و سپس در شیلی به پیروزی رسید که نخستین پیروزی خارج از خانه‌اش در مقدماتی جام جهانی بعد از 30سال بود، در بازی آخرش با یک گل کلمبیا را شکست داد و شگفتی آفرید. آنها 70 دقیقه ده نفره بودند و میگلیتو تنها گل بازی را در آلتو زد که 500متر بالاتر از ارتفاعات نفسگیر لاپاز پایتخت است. بولیوی با مربی جدیدش، اسکار ویگاس سه برد از سه بازی به دست آورده و تا رتبه ششم بالا رفته که آخرین سهمیه جام جهانی 2026 را می‌گیرد، آنها از شش بازی اول خود تنها سه امتیاز گرفته‌اند.
 
اخبار تیمی
لیونل مسی بعد از قهرمانی کوپاامریکا نخستین بازی‌اش را برای آرژانتین انجام داد اما نتوانست کار خاصی بکند. به هر حال او احتمالاً دوباره در ترکیب اصلی خواهد بود و می‌تواند یک بار دیگر در کنار تیاگو آلمادا قرار بگیرد که مزد فرم خوبش در بوتافوگو را با حضور در ترکیب اصلی گرفت هرچند در خط حمله آلبی سلسته ترافیک بالا است و لوتارو مارتینس انتظار می‌کشد. امیلیانو مارتینس دومین و آخرین جلسه محرومیت خود را سپری می‌کند اما کریستین رومرو که در بازی قبل محروم بود، به این مسابقه می‌رسد. میگلیتو ستاره بولیوی بوده که سه بازی پشت سر هم گل زده اما در رده باشگاهی شرایط بسیار بدی دارد و در 12بازی آخر تیم دسته دومی سانتوس در برزیل تنها سه دقیقه بازی کرده است. هکتور کوئیار با کارت قرمزش مقابل کلمبیا محروم است و اروین واکا و یومار روچا مصدوم هستند. کارلوس لامپه، دروازه‌بان 37ساله هم در بازی ماه گذشته با شیلی مصدوم شد و هنوز بازی نکرده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳