دبیر فدراسیون هندبال: لیگ آیندگان پشتوانه تیم ملی است

رافائل برنامه بلندمدتی دارد

لیگ هندبال آیندگان با هدف پشتوانه‌سازی برای تیم ملی، با ۲۱ تیم دختران و ۲۸ تیم پسران برگزار می‌شود. علی اکبر خوشنویس دبیر فدراسیون هندبال در این باره می‌گوید: «طبق اهدافی که داشتیم لیگ آیندگان از سال گذشته استارت خورد. از این لیگ استقبال خیلی خوبی شده بود. لیگ آیندگان با حضور۱۲تیم دختران و ۱۹تیم پسران شروع شد که با ادامه لیگ امسال، تیم‌ها بیشتر شدند. این افزایش نویدبخش پایه‌گذاری تیم‌های جوان و چشم‌انداز‌های فدراسیون است. امیدواریم بتوانیم مانند گذشته لیگ خوبی را داشته باشیم و پشتوانه‌های تیم‌های ملی را تقویت کنیم.»
او به سفرهای استانی سرمربی خارجی تیم ملی برای دانش‌افزایی مربیان استانی اشاره می‌کند: «با توجه به اهداف، چشم‌انداز‌ها و شاخص‌های مدنظر کمیته فنی، رافائل کاستلو را جذب کردیم. او به جز سرمربیگری تیم ملی هندبال، در برنامه‌های آموزشی و یکسان‌سازی نیز با ما همکاری می‌کند. اولین برنامه آموزشی او 10 روز زیر نظر کمیته آموزش فدراسیون در یزد برگزار شد. قرار است کاستلو به استان‌های اراک و اصفهان برود و بعد از آن نیز اردوی تیم ملی شروع ‌شود. کاستلو با رصد همه بازی‌های لیگ افراد شایسته را به تیم ملی دعوت می‌کند.»
دبیر کل فدراسیون هندبال درباره محل برگزاری اردوی تیم ملی در ایران یا خارج می‌گوید: «اردوی تیم ملی تهران است اما در تلاش هستیم بازیکنان را به یک تورنمنت برون مرزی اعزام کنیم. رافائل برنامه‌های کوتاه و بلندمدتی برای تیم ملی دارد تا علاوه بر کسب مدال قهرمانی آسیا به جام جهانی هم برود. او حتی به فکر سهمیه المپیک هندبال هم هست. فدراسیون هم سعی می‌کند با فراهم کردن امکانات و هر آنچه برای رسیدن به این اهداف مورد نیاز است، کاستلو را همراهی کند.»
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳