اخبار

سخنگوی دولت:
حل مشکلات اینترنت
و فیلترینگ در دستور کار است
سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که آیا باید منتظر جلسه برگزاری کمیته فیلترینگ باشیم، گفت: فرآیند بازنگری در فیلترینگ در حال پیگیری است؛ صبوری کنید. به گزارش مهر، فاطمه مهاجرانی در پاسخ به اینکه چه موانعی بر سر راه وجود دارد، اظهار کرد: فرآیند در حال پیگیری است. باید توجه داشت نمی‌توانیم تغییرات یکباره در موضوعات ایجاد کنیم. فرآیندی دارد که در حال طی شدن است.
موضوع فیلترینگ، کیفیت اینترنت و چگونگی حکمرانی فضای مجازی یکی از مسائلی بود که در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری مورد توجه نامزدها قرار داشت. رئیس‌جمهور هم از افراد مخالف فیلترینگ بود و در مورد وضع فعلی اینترنت و وجود مافیای فروش فیلترشکن انتقاداتی مطرح کرده بود. وی پس از انتخابات نیز بر همین موضع بود و در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد مسأله فیلترینگ در دستور کار است و آن را در شورای امنیت هم مطرح خواهیم کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از زمان شروع فعالیت خود، هم‌راستا با موضع رئیس‌جمهور بازنگری وضعیت فعلی اینترنت را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین در روزهای اخیر ستار هاشمی ارتقای وضعیت اینترنت و رفع محدودیت‌ها را مطالبه جدی مردم برشمرد و گفت: با توجه به صحبت و وعده‌های دولت، این مسأله در دستور کار وزارت ارتباطات است و با تمام توان و انرژی برای گشایش در این مسیر قدم برمی داریم.


بررسی «اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت» در رگولاتوری
گزارش‌ها حاکی است به دنبال اعلام کاربران مبنی بر اتمام زودتر از موعد بسته‌های اینترنتی، به تیم جدیدی که در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) مستقر شده‌، مأموریت مشخص داده شده است تا به بررسی میزان مصرف اینترنت کاربران و واقعی بودن آن بپردازند.
به گزارش ایسنا، هزینه استفاده از اینترنت پس از فراگیر شدن آن در میان مردم همواره یکی از مسائل و دغدغه‌هایی است که از دیرباز مطرح می‌شود؛ در واقع احتمال کمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری شده یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران بسته‌های اینترنتی است. به دلیل سهولت دسترسی، استقبال مردم از اینترنت همراه نسبت به سایر شیوه‌ها بیشتر بوده است اما این شیوه دسترسی در موارد متعدد موجب شده مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در برخی موارد از پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت خود گلایه کنند. به همین دلیل تیم جدیدی در رگولاتوری این موضوع را بررسی می‌کنند.
 

تدوین سند ملی هوش مصنوعی
با حضور 30 دستگاه
مدیر امور فناوری‌های نوظهور و اولویت‌دار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند تدوین سند ملی هوش مصنوعی، گفت: در تدوین این سند نمایندگان ۳۰ دستگاه دولتی و غیردولتی حضور داشتند. مجتبی طاووسی تعداد اولویت‌های این سند را ۳۹ مورد ذکر کرد و ادامه داد: پس از تدوین این سند، آن را روی سایت شورا قرار دادیم که ۷۰۰ نفر درباره آن نظر دادند. طاووسی تدوین نقشه راه و آیین‌نامه‌ها و ره نگاشت را از دیگر اقدامات مرتبط با این سند ملی عنوان کرد و تدوین آن را در سایه همکاری اساتید دانشگاهی دانست.

افزایش سقف تسهیلات فوری دانش‌بنیان‌ها
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در سفر به کرمانشاه با بیان اینکه سقف تسهیلات فوری از محل خط اعتباری به شرکت‌های‌ دانش‌بنیان از ۴۰ به ۸۰ میلیارد ریال رسیده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند این تسهیلات را به جای ۲ ماه در ۴۵ دقیقه دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، سیاوش ملکی فر افزود: پیش‌بینی می‌کنیم حدود هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۰ شرکت دانش‌بنیان استان کرمانشاه مصوب و در کمترین زمان ممکن پرداخت کنیم. صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای شروع فعالیت خود تا امروز، بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان خدمات را در چهار دسته تسهیلات، سرمایه گذاری، ضمانتنامه و توانمندسازی (تسهیلات بلاعوض) در اختیار این شرکت‌ها قرار داده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳