اخبار

 خط‌ و نشان سئول
برای پیونگ‌یانگ
کره‌جنوبی در ادامه لفاظی‌هایش علیه کره‌شمالی، روز یکشنبه هشدار داد نظام کره‌شمالی در صورت آسیب زدن به مردم همسایه جنوبی خود به پایان خواهد رسید.
این هشدار از سوی کره‌جنوبی بعد از آن مطرح شد که «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، در بیانیه‌ای که از سوی رسانه دولتی این کشور منتشر شد به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک» در صورت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین کره‌جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ هشدار داد.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، بیانیه خواهر رهبر کره‌شمالی یک روز بعد از آن منتشر شد که پیونگ‌یانگ گفت سئول در ماه جاری میلادی سه بار پهپادهایش را به آسمان پیونگ‌یانگ فرستاده است.
کیم یو جونگ در اظهارات خود در بیانیه‌ای تصریح کرد:«کره‌شمالی آماده دست زدن به یک اقدام تلافی‌جویانه قدرتمند مناسب در صورت پرواز مجدد پهپادهای حامل تبلیغات ضد پیونگ‌یانگ در کره‌شمالی است.»
 
روسیه از کنترل شهرک دیگری در دونتسک خبر داد
وزارت دفاع روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای یگان‌ «مرکز» ارتش روسیه کنترل شهرک «میخائیلوفکا» در دونتسک را به‌ دست گرفته‌اند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که ارتش اوکراین ۱۸۰۵ نیرو را طی درگیری با نیروهای مسلح ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است.
طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروهای یگان «شرق» روسیه علاوه بر اینکه ۱۳۰ سرباز اوکراینی را از بین بردند، یک تانک و هوویتزر خودکششی ساخت لهستان را نیز نابود و همچنین بیش از ۵۰ سرباز اوکراینی و ۲ انبار تسلیحاتی را در مناطق خرسون و زاپوریژیا منهدم کردند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳