رسوایی پیمانکار صهیونیست‌ها

پس از انتشار تصاویری از زندگی شخصی «یائیر گولان» یک افسر اسرائیلی توسط گروهی هکری، چهره یک فرد در کنار این عضو رده بالای ارتش رژیم در یکی از تصاویر جلب توجه کرده است. آن شخص کسی نیست جز عامل صهیونیست‌ها در اجرای پروژه تجزیه طلبی در منطقه؛ «برنارد هنری لوی».
مرد پر‌نفوذ کاخ الیزه
برنارد هنری لوی در سال ۲۰۱۰ توسط نشریه اسرائیلی جروزالم پست، چهل و پنجمین چهره پرنفوذ یهودی دنیا معرفی شده است. البته علاوه بر اینکه وی از سوی مقامات اسرائیلی چهره‌ای قابل اعتماد و مهم به حساب می‌آید، فردی پر نفوذ در کاخ الیزه فرانسه نیز محسوب می‌شود. او اصالتاً یهودی‌‌ است و به دلیل سرمایه پدرش، فردی ثروتمند در فرانسه به حساب می‌آید. رد پای برنارد هنری ‌لوی در پرونده‌های گوناگونی در منطقه غرب آسیا دیده می‌شود. تحولات لیبی، دخالت در تغییر مسیر کشورهای اسلامی در جریان انقلاب‌های عربی، وضعیت افغانستان، تحریک کُردها برای ایجاد آنچه که آن را کردستان بزرگ می‌خوانند، تحریک اعتراض‌ها در ایران، دخالت در تشدید تنش‌ها در جنگ یمن و... از جمله اقدامات این متفکر فرانسوی در راستای تأثیرگذاری بر روند تحولات و مسائل منطقه جهت تأمین منافع رژیم اسرائیل است.

هنری لوی و پروژه ناآرامی‌ در ایران
تجزیه طلبی و شکاف قومیتی تنها یکی از دستورکارهای هنری لوی در ایران بوده است، او در سال ۱۴۰۱ هم با سوار شدن بر موج برخی اعتراضات و ناآرامی‌های آن زمان تلاش کرد روند آن را به سمت آسیب زدن به پروژه دولت-ملت ایرانی و تأمین منافع اسرائیل هدایت کند. در آن مقطع زمانی رژیم اسرائیل و برخی کشورهای غربی با اشتباه محاسباتی تصور کردند که می‌توانند با عملیات چندلایه و جنگ ترکیبی شکاف‎های قومی، مذهبی و... را در ایران فعال کرده و با افزایش فشارها بر ایران منجر به ایجاد تغییراتی شوند. این گمانه‌زنی اشتباه در هماهنگی با برخی جریانات ضد ایرانی تجزیه‌طلب پیش رفت و آنها را تشویق کرد تا شاید بتوانند با استفاده از برخی ظرفیت‌ها، در پازل این پروژه مخرب به ایفای نقش بپردازند و سهمی از آن داشته باشند. با انتشار تصاویر وی در کنار رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی که یک مقام عالیرتبه ارتش اسرائیل نیز به حساب می‌آید، دیگر بر کسی پوشیده نیست که کارفرمای هنری لوی تل‌آویو است و همه اقدامات وی نیز در این سال‌ها در مسیر تأمین حداکثری منافع این رژیم بوده است. رژیمی که همواره از گروه‌های تجزیه‌طلب در ایران و منطقه به عنوان ابزار فشاری علیه ملت‌ها و دولت‌ها استفاده کرده و بقای خودش را در تضعیف کشورها، ناامنی و تنش منطقه‌ای تعریف کرده است. اهمیت تصاویر هک شده از این جهت است که احتمالاً هویت هادی اصلی اطلاعاتی هنری لوی را افشا کرده است که این امر بیش از پیش هویت و برنامه‌های لوی و کارفرمای صهیونیست او را در پازل پروژه‌ تجزیه‌طلبی در ایران و منطقه روشن می‌کند. تضعیف کشورهای منطقه ضامن موجودیت رژیم صهیونیستی به‌عنوان کانون تهدید و ناامنی در غرب آسیا است.

 

برش

حامی تجزیه کردستان عراق
لوی که سابقه زیادی در دخالت و تأثیرگذاری بر روند تحولات منطقه‌ای دارد، در راستای تجزیه ایران هم تلاش‌های زیادی را داشته و اقدامات وی با هدف افزایش شکاف‌های قومی، ایجاد و گسترش تحرکات گروه‌های تجزیه‌طلب عرب، کرد و بلوچ در ایران همگی نشان از عزم وی و کارفرمایانش برای تضعیف و چند تکه کردن ایران دارد. «هنری لوی» در سال 2017 و ماجرای رفراندوم به اصطلاح استقلال خواهانه اقلیم کردستان عراق نیز از خواسته آنها حمایت کرده بود، هرچند که در نهایت با مخالفت دولت‌های منطقه از جمله ایران و ترکیه این پروژه اسرائیلی با ناکامی مواجه شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳