از گوشه و کنار ایران

رواج ابتذال در اینستاگرام به بهانه ورزش بانوان
 هفت زن و دختر جوان و نوجوان که در پوشش ورزش گروهی محتوای مبتذل اینستاگرامی تولید و منتشر می‌کردند در بوشهر احضار شدند.
سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهرگفت: اعضای این باند در ساعات خلوت و در مناطق کم تردد سواحل بوشهر در پوشش ورزش گروهی تولید محتوا کرده و برای افزایش دنبال‌کننده و جذب مشتری آنها را در ده‌ها صفحه اینستاگرامی منتشر می‌کردند. با توجه به حجم و میزان بالای انتشار محتواهای مبتذل مجرمانه تولید شده توسط این باند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، سر دسته و اعضا دستگیر یا احضار شده و با توقیف تجهیزات دیجیتال مورد استفاده در اقدامات مجرمانه تارنماهای در اختیار آنان مسدود یا محتواهای مجرمانه حذف و سالم‌سازی شد و در نهایت به مراجع ذیصلاح قضایی برای سیر مراحل نهایی قانونی معرفی شدند.
 
کشف 34 کیلو شیشه از یک باند قاچاق
 اعضای باند قاچاق موادمخدر صنعتی با ۳۴ کیلوگرم شیشه در خراسان شمالی دستگیر شدند.
سردار سعید مطهری‌زاده فرمانده انتظامی استان خراسان‌شمالی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در یک عملیات مشترک با سازمان اطلاعات سپاه استان و با تلاش اطلاعاتی از فعالیت باند توزیع مواد مخدر صنعتی مطلع شدند و دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت و محل اختفای این باند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی منسجم دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی، افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از مخفیگاه متهمان 34 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
 
تخریب صددرصدی 2 خانه در انفجار گاز
انفجار گاز شهری در اهواز دو خانه را به طور کامل تخریب کرد و ۱۰ ساختمان اطراف هم دچار خسارت شدید شدند.
کوروش سبزعلی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت ۱۰:۲۳ صبح یکشنبه از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان، گزارش یک مورد انفجار در ساختمان دو واحدی در کوچه خالدی سوم در منطقه منبع آب اهواز اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو دستگاه خودروی اطفای حریق، به همراه شش آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه بر اثر نشت گاز شهری رخ داده و دو واحد ساختمان به طور کامل تخریب و ۱۰ ساختمان اطراف هم دچار خسارت شدید شده بودند. این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشت و یک زن و فرزندش از زیر آوار نجات پیدا کردند و در مجموع سه مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند.

قاچاقچیان برای فرار، گوسفندان را به دریا ریختند
  قاچاقچیان احشام وقتی دریابانان را در یک قدمی خود دیدند با ریختن گوسفندان به دریا قصد فرار داشتند که دستگیر شدند.
سرهنگ یزدان خیرالهی سرپرست پایگاه دریابانی قشم گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم هنگام گشت در حوزه استحفاظی خود به یک فروند شناور تندرو حامل احشام قاچاق برخورد کرده و به سرنشینان آن فرمان توقف دادند. در این میان قاچاقچیان بدون توجه به هشدار و فرمان ایست مرزبانان با انجام حرکت‌های خطرناک ۲۹ رأس دام زنده قاچاق را به قصد فرار و سبک‌سازی شناور خود روی دریا تخلیه کردند.
مرزبانان با دیدن این صحنه بی‌درنگ آنها را تعقیب و با تنگ کردن عرصه بر آنها قایق را مجبور به توقف کرده و با اقدامات فنی و عملیاتی توانستند سه نفر از قاچاقچیان را روی دریا دستگیر و با تشکیل پرونده‌های جداگانه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کنند. ارزش تقریبی احشام قاچاق کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان، چهار میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال بود. این تعداد دام زنده به قصد قاچاق و انتقال به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری شده بود که قاچاقچیان در این زمینه غافلگیر و ناکام شدند.
 
دستگیری عاملان توزیع مشروبات الکلی در جلفا
 توزیع کنندگان مشروبات الکلی در منطقه جلفا که باعث مسمومیت چند نفر در این شهرستان شده بودند با دستور قضایی دستگیر شدند.
حسین امانی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جلفا گفت: با گزارش مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این شهرستان دادستانی جلفا قاطعانه به موضوع ورود کرد و هر ۲ توزیع کننده مشروبات الکلی مورد نظر را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه در این زمینه دستگاه قضایی با مجرمان به خصوص با تولید، توزیع و شرب خمرکنندگان بشدت برخورد می‌کند، از خانواده‌ها خواست با هوشیاری کامل مراقب فرزندان خود باشند تا از آلودگی به هرگونه گناه و افتادن در منجلاب فساد و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.
 
مرگ یک کودک و 2 مرد در تصادف پراید و پژو
 تصادف بین دو خودروی پژو ۴۰۵ و پراید در دهاقان در جنوب غربی اصفهان سه کشته و ۲ مصدوم بر جا گذاشت.
 عباس عابدی سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۱۷:۵۸ روز شنبه به اورژانس گزارش شد. بررسی‌ها نشان داد دو مرد ۴۰ ساله در صحنه حادثه به‌دلیل شدت جراحات در دم جان باختند، یک دختر پنج ساله نیز به مرکز درمانی منتقل شد اما در بیمارستان فوت کرد. یک مرد و یک زن جوان نیز در این حادثه مصدوم شدند.
 سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: سه واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و یک کد هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان به بیمارستان‌های امیرالمؤمنین(ع) شهرضا و شهدای دهاقان انتقال یافتند.
 
عامل کشتن یک قلاده روباه در بوکان دستگیر شد
 انتشار تصاویر حیوان آزاری در یکی از روستاهای شهرستان بوکان منجر به شناسایی و دستگیری متهم شد.
 رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: فیلمی در فضای مجازی از یک فرد حیوان آزار در یکی از روستاهای بخش سیمینه این شهرستان منتشر شده بود که نشان می‌داد فردی اقدام به آزار و کشتن یک قلاده روباه کرده بود. با اقدامات و بررسی‌های اداره حفاظت محیط زیست بوکان این فرد متخلف شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: هر گونه حیوان‌ آزاری محکوم بوده و با متخلفان برابر قانون و با قاطعیت تمام برخورد قانونی خواهد شد. هرگونه آسیب زدن به حیوانات وحشی از جمله گرگ و روباه هر چند زیانی هم به مردم رسانده باشد، مصداق حیوان آزاری است و طبق قانون جرم محسوب می‌شود.