شلیک شکارچیان متخلف به چشم محیطبان

گروه حوادث/یک محیطبان پناهگاه حیات وحش موته در عملیات تعقیب و گریز شکارچیان متخلف بر اثر تیراندازی شکارچیان از ناحیه چشم و دست دچار آسیب شد.
علی عباسی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: نیروهای پاسگاه قرقچی و یکی دیگر از پاسگاه‌های منطقه موته روز شنبه با مشاهده یک خودرو با ۲ سرنشین که شکارچی و مسلح بودند از گشت اجرایی یگان حفاظت درخواست کمک کردند و عملیات تعقیب خودرو آغاز شد. در این تعقیب و گریز، شکارچی که سمت شاگرد نشسته بود در حالی که خودروها به‌ هم نزدیک بودند به طرف خودروی محیطبان شلیک کرد. فشنگ این اسلحه از نوع چهار پاره بوده و با عبور از شیشه خودرو به چشم و دست محیطبانی که در حال رانندگی بود، اصابت کرده است. بر اثر این شلیک چشم چپ علی جمشیدیان، محیطبان پناهگاه حیات وحش موته با اصابت سه ساچمه مجروح شده و از ناحیه کتف و بازو نیز دچار آسیب شده است. این محیطبان برای ادامه روند درمانی به تهران منتقل شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: شکارچیان متخلف متواری هستند اما شماره پلاک خودروی آنها را در اختیار داریم و از طریق پلیس اطلاعات و امنیت تحت پیگرد هستند.عباسی با اشاره به حفاظت نوبتی ۱۲ محیطبان در پارک ملی و منطقه حفاظت شده موته اظهار داشت: این منطقه زیستگاه آهو است و به حفاظت شبانه‌روزی نیاز دارد اما تعداد محیطبانان برای حفاظت این اراضی کفایت نمی‌کند.