مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا خبر داد

حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه ایپاس

گروه حوادث/  مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا از حضور ۵۵ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه امسال ایپاس خبر داد.
به گزارش «ایران»، محمدقاسم ناظر، مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه ایپاس - پلیس، امنیت، ایمنی - که صبح دیروز با حضور اصحاب رسانه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد درباره تعداد شرکت کنندگان در این دوره نمایشگاه گفت: هر سالی که نمایشگاه برگزار می‌شود ما به دنبال این هستیم که پیشرفت بهتری داشته باشیم. این مسأله برای ما درآمدزا نیست و ما فقط به دنبال آن هستیم که نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها را نشان دهیم. ما در مجموعه اقتصادی فراجا می‌خواهیم پشتیبانی مناسبی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیاز مالی داشته باشیم و می‌خواهیم از محصولات آنها استفاده کنیم. در این نمایشگاه، شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند شرکت کرده و محصولات خود را ارائه دهند. در حال حاضر ۱۵ درصد غرفه‌ها را شرکت‌های چینی تشکیل داده‌اند.
 مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا ادامه داد: از جمله تجهیزاتی که در این نمایشگاه قرار است ارائه شود می‌توان به دوربین‌های البسه، دوربین‌های ثبت میانگین سرعت در جاده‌ها، جلیقه‌های ضدگلوله، درهای ضدسرقت و غیره اشاره کرد.
سردار رضا فریبا، معاون آماد و پشتیبانی فراجا نیز از آغاز تجهیز نیروهای مرزبانی کشور به خودروهای ضدگلوله خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال ساخت تجهیزات و امکانات ضدگلوله در داخل کشور هستند زیرا به تأمین نیازهای خود توسط نیروهای متخصص داخلی مصمم هستیم. مهم‌ترین مسأله در تأمین خودروهای ضدگلوله، تأمین اعتبارات و محدودیت مالی است که باید دولت و مجلس در این زمینه فراجا را حمایت کنند.
در ادامه رضا اصغریان، دبیر نمایشگاه ایپاس نیز گفت: امسال ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی در قالب ۱۸۱ غرفه در نمایشگاه حضور خواهند داشت. ۸۰ درصد این شرکت‌ها خصوصی بوده و ۲۰ درصد شرکت‌ها نیز دولتی هستند. همچنین حدود ۵۵ درصد از شرکت‌ها دانش‌بنیان هستند. هدف اصلی این نمایشگاه ارتقای دانش عمومی در زمینه استفاده از تجهیزات ایمنی در منازل و محل کار است. همچنین امسال برای نخستین بار، بخش امنیت قضایی به بخش‌های نمایشگاه اضافه شده است. تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه مورد استفاده نیروهای مسلح نیز قرار می‌گیرد.
اصغریان گفت: امسال در نمایشگاه ایپاس، شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعان و مبتکران می‌توانند از غرفه‌های رایگان و تخفیف‌های 70 درصدی برای سایر موارد استفاده کنند و تولیدات خود را به نمایش بگذارند. گفتنی است که حدود 60 درصد از غرفه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شده است.
 بیست و یکمین نمایشگاه تجهیزات پلیسی «ایپاس» از ۳۰ مهر تا ۳ آبان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.