ماتادور در پایان راه پرافتخار

خداحافظی با سلطان خاک رس


 روز پنجشنبه خبر خداحافظی رافائل نادال ۳۸ ساله از دنیای تنیس، علاقه‌مندان به این رشته و ورزش جهان را شوکه کرد. نادال به عنوان یکی از برترین تنیسورهای تاریخ و پرافتخارترین بازیکن تاریخ این رشته روی زمین خاک رس، در یک دهه اخیر با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد اما هر بار، با اراده خود و تمرینات سخت و طاقت‌فرسا، به سطح اول تنیس جهان بازگشت و در نهایت، با ۲۲ عنوان گرنداسلم و دو مدال طلای المپیک به کارنامه پرافتخار خود پایان داد. او در کنار راجر فدرر و نواک جوکوویچ، مثلث نسل طلایی تاریخ رشته تنیس را تشکیل دادند و حالا با خداحافظی او، تنها جوکوویچ صربستانی از این نسل طلایی باقی مانده است.
خداحافظی نادال با واکنش‌های زیادی از سوی ورزشکاران مطرح سراسر جهان همراه بود و نه تنها ستاره‌های تنیس، بلکه ستاره‌های سایر ورزش‌ها چون کریستیانو رونالدو و خوزه مورینیو نیز به این خبر بزرگ واکنش نشان دادند.
 نادال که به خاطر ۱۴ قهرمانی در گرنداسلم پاریس به پادشاه زمین‌های خاک رُس شهرت دارد در پیام خداحافظی خود گفت: «می‌خواهم به شما خبر بازنشستگی خود را اطلاع بدهم؛ واقعیت این است که سال‌های دشواری را سپری کرده‌ام. مخصوصاً دو سال اخیر که نمی‌توانستم بدون محدودیت بازی کنم. تصمیم سختی بود و برای گرفتن آن به مدتی زمان نیاز داشتم‌. در این دنیا هر شروعی یک پایانی دارد و فکر می‌کنم وقتش رسیده است که به دوران حرفه‌ای خود پایان دهم.» نادال در مجموع ۲۰۹ هفته در جایگاه نخست رده‌بندی برترین تنیس‌بازان جهان قرار داشت و ۹۲ عنوان قهرمانی شامل ۲۲ گرنداسلم و ۳۶ مسترز ۱۰۰۰ امتیازی کسب کرد.
 او همچنین دو طلای المپیک (انفرادی و دونفره) برای کشورش به ارمغان آورد و همراه با تیم اسپانیا چهار مرتبه فاتح جام دیویس شد. آخرین مسابقه نادال، مسابقات جام دیویس است که ماه آینده میلادی در شهر مالاگا اسپانیا برگزار خواهد شد. البته قبل از آن ماتادور در مسابقات نمایشی شش پادشاه در عربستان نیز شرکت خواهد
کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۱ مهر ۱۴۰۳