دیگه‌چه‌خبر؟

امریکا: به‌دنبال جنگ با ایران نیستیم
 خبر اول اینکه، سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) با اعلام اینکه واشنگتن همچنان به رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی درباره پاسخ احتمالی رژیم به حمله موشکی «وعده صادق۲» ایران ادامه می‌دهد، تأکید کرد که «امریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.» معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا این اظهارات را در نشست خبری در واشنگتن بیان کرد.‌
آن‌گونه که در وب‌سایت وزارت دفاع امریکا آمده، سابرینا سینگ دراین‌باره گفت: باید بگویم که ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم.
هفته گذشته نیز «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور امریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» ورود نیروهای امریکایی به جنگ کنونی در خاورمیانه را بعید دانست.
 
پیامد حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران قابل‌تصور نیست
 خبر دیگر اینکه، یک ژنرال بازنشسته صهیونیست، سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را «دیوانه» خطاب کرد و گفت آنها اسرائیل را وارد باتلاق فرسایشی کرده‌اند که راه خروجی از آن وجود ندارد.
«اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه «هاآرتص» نوشت: در پاسخ به پرتاب ۱۸۱ موشک بالستیک از ایران، اسرائیل باید اهدافی را انتخاب کند که حمله به آنها منجر به جنگ نشود؛ چراکه حمله به چاه‌های نفت یا تأسیسات هسته‌ای منجر به تشدید تنش و وقوع یک جنگ منطقه‌ای فراگیر می‌شود که پیامد آن قابل‌تصور نیست.
وی ادامه داد: اسرائیل به تنهایی نمی‌تواند تأسیسات هسته‌ای ایران را تخریب کند. حتی اگر امریکا به ما کمک کند، دستیابی به این هدف بسیار دشوار است. امریکا برنامه هسته‌ای ایران را به عنوان تهدیدی برای خود می‌داند، اما تاکنون به تنهایی وارد جنگ برای تخریب این تأسیسات نشده است؛ چراکه می‌داند حمله به ایران شعله جنگ جهانی با محور جدید روسیه، چین و ایران را به همراه خواهد داشت.
بریک همچنین با اشاره به پیشنهاد اخیر ترامپ به رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران نوشت: ما از ترامپ می‌پرسیم چرا زمانی که رئیس‌جمهور امریکا بودی، با توجه به ظرفیت‌ها، به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله و آن را تخریب نکردی. قدرت و توانمندی امریکا صدها برابر از اسرائیل بیشتر است. شما به ما توصیه‌هایی می‌کنید که به‌تنهایی جرأت نکردید آنها را اجرا کنید.
 
واکنش سفارت ایران به اتهام‌زنی مقام امنیتی انگلیس
 دست آخر اینکه، سفارت ایران در انگلیس در واکنش به اتهامات رئیس سازمان امنیتی انگلیس علیه ایران تصریح کرد: این لفاظی‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی از همدستی دولت بریتانیا در جنگ‌افروزی و نسل‌کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.
سفارت کشورمان در صفحه مجازی ایکس نوشت: بار دیگر، یک مقام امنیتی دولت بریتانیا اتهامات بی‌اساس و توهین‌آمیزی علیه ایران مطرح کرد و این‌گونه حدس زد که ایران ممکن است «احتمالاً» یا «اصولاً» «توطئه‌های» خیالی را در داخل بریتانیا موردنظر داشته باشد و همه اینها بدون ارائه هیچ مدرکی بیان می‌شود. به نظر می‌رسد این لفاظی برای منحرف کردن افکار عمومی از همدستی دولت بریتانیا در جنگ‌افروزی و نسل‌کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.
در ادامه آمده است: به جای بد جلوه دادن دیگران، دولت بریتانیا باید از نفوذ خود برای توقف تجاوزات اسرائیل استفاده کند و از ارائه پناهگاه‌های امن به گروه‌های تروریستی و فرقه‌هایی که نفرت و خشونت را در بریتانیا ترویج می‌کنند، دست بردارد.
گفتنی است که اخیراً کن مک‌کالوم رئیس سرویس جاسوسی ام‌آی۵ در یک سخنرانی سالانه درباره تهدیداتی که به ظن او انگلیس با آنها روبه‌روست، مدعی شد که لندن با «افزایش خیره‌کننده» تحرکاتی مثل «ترور، خرابکاری و سایر جنایات» در خاک کشورش مواجه است و بدون سند و مدرک، انگشت اتهام را به سمت روسیه و ایران گرفت و اظهار کرد که این کشورها برای انجام امور خود نیروهایی را جذب می‌کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج - ۱۹ مهر ۱۴۰۳