بهداشت

ترمیم مبلغ اضافه‌کاری پرستاران بزودی
مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در تشریح دو جلسه اخیر شورای معاونان وزارت بهداشت، گفت: در این دو نشست مشکلات جامعه خدوم پرستاری به تفصیل مطرح و درمورد آنها تصمیم‌گیری شد.
به گزارش ایسنا، دکتر خسرو صادق‌نیت با بیان این مطلب، اظهار داشت: در دو جلسه اخیر شورای معاونان وزارت بهداشت مهم‌ترین مشکلات جامعه پرستاری مطرح و راهکارهای حل آنها بررسی شد. از مهم‌ترین مشکلات پرستاران‌عزیز، توزیع منابع مالی جهت پرداخت معوقات به آنها بود که عملکرد دانشگاه‌ها در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین مبلغ اضافه‌کاری به ازای هر ساعت کار پرستاران و میزان موظف اضافه‌کاری مورد بررسی قرار گرفت و راهکار اصلاح این مشکل و ترمیم مبلغ به ازای هر ساعت اضافه‌کاری کادر درمان پس از برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان پرستاری دانشگاه‌ها و انجمن‌های پرستاری در نامه‌ای به هیأت دولت منعکس شده تا مراحل قانونی آن طی شود.
صادق‌نیت ادامه داد: مشکلات حوزه درمان و حل مشکل کمبودهای دارویی و همچنین ارز مورد نیاز برای تأمین مواد اولیه دارو به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت تا نیازهای صنایع دارویی به‌سرعت با حمایت‌های هیأت دولت برطرف شود و در ماه‌های آینده شاهد کاهش کمبود اقلام دارویی در کشور باشیم.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران:
هیچ بیماری برای درمان
به خارج  اعزام نمی‌شود
رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران با بیان اینکه دستیابی ایران در تولید قرنیه مصنوعی برای ایجاد پیوند باعث درمان بسیاری از بیماران چشمی شده است، گفت: تخصیص ارز نیمایی دولتی برای دستگاه‌ها و تجهیزات چشم‌پزشکی ضروریست در غیر این صورت روند درمان برای بیماران دچار اختلال می‌شود. محمود جباروند افزود: دستاوردهای خوبی از لحاظ تجهیزات و امکانات اعمال جراحی چشم در کشور داریم و با وجود پزشکان مجرب در این رشته، هیچ بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی شود و حتی بیماران زیادی به خصوص از عراق پذیرش داریم.
وی اظهار داشت: اکنون از سیستم‌های هوشمند نیز در درمان چشم پزشکی استفاده می‌شود و با وجود ۲هزار و ۵۰۰ چشم پزشک مشکلی از لحاظ  کمبود نداریم و در شهرهای مختلف مردم به خدمات چشم‌پزشکی دسترسی دارند و مانند مردم سایر کشورها هزینه‌های گرانی را با صف انتظار طولانی پرداخت نمی کنند. جباروند با بیان اینکه طیف بیماری‌های شایع چشم پزشکی بسیار گسترده است، اظهار داشت: آب سیاه و عیوب انکساری از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی است که با توجه به پیشرفت‌های علم چشم پزشکی، این بیماری‌ها قابل درمان است./ایرنا