ایران در «ایران»

شهردار ساری برکنار شد
ساری- محمدحسین قبادی، شهردار ساری در یکصد‌و‌یکمین جلسه شورای شهر مرکز مازندران با 7 رأی موافق استیضاح و توسط اعضای این شورا برکنار شد.
 اعضای شورای شهر ساری در یکصد‌و‌یکمین جلسه شورای شهر که روز گذشته برگزار شد، قبادی را از سمت شهردار مرکز مازندران برکنار کردند.
در این جلسه شهردار ساری با 7 رأی اعضای شورای شهر برکنار و مرتضی بربسته با ۶ رأی به عنوان سرپرست شهرداری مرکز مازندران انتخاب شد.
کم‌توجهی به توسعه فعالیت شهری، عدم اجرای طرح‌های عمرانی، اجرای ناقص چندین طرح عمرانی در سطح شهر، تأخیر طولانی‌مدت در پرداخت حقوق کارکنان شهری و در نهایت نداشتن برنامه مدون و مناسب برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری، از جمله دلایل اعضای موافق برکناری شهردار ساری بود. اعضای شورای اسلامی مرکز استان مازندران در این جلسه تصریح کردند که شورای اسلامی شهر ساری تحت فشار و گلایه‌های زیادی از سوی افکارعمومی نسبت به عملکرد ضعیف شهردار بوده است.

هشدار هواشناسی همدان نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی
همدان- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان نسبت به احتمال سرمازدگی، تسریع در برداشت محصول و آماده‌سازی و مبارزه بموقع با آفات و بیماری‌ها به کشاورزان این استان هشدار داد.
«روح‌الله زاهدی» اظهار کرد: دیم‌کاران استان با توجه به تأخیر در بارندگی پاییزه و احتمال سرمازدگی بهاره، از کاشت زودهنگام گندم و جو خودداری کنند.
وی افزود: کشاورزان پایش و در صورت نیاز مبارزه با آفت بید، بیماری سفیدک سطحی و داخلی چغندرقند را با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی در ساعات آرام روز انجام دهند. کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: تولیدکنندگان سیب‌زمینی بذری مثل مزارع مینی تیوبر و بذرهای وارداتی با توجه به کاهش دما و احتمال خطر سرمازدگی، نسبت به انجام تدابیر لازم جهت افزایش مقاومت گیاه به سرما اقدام کنند. زاهدی گفت: علاوه بر این با توجه به پایداری هوا و دمای مناسب برای رشد آفت بید سیب‌زمینی، کشاورزان باید نسبت به مبارزه و ردیابی خسارت این آفت در مزارع اقدام کنند. وی تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا و شرایط مناسب برای رشد یونجه و سیب‌زمینی، کشاورزان می‌توانند برداشت کشت‌های تأخیری را تا زمان تکمیل مراحل رشد محصول به تأخیر بیندازند.

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی صنعت مرغداری در دیار نیمروز
زاهدان -  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف خوداتکایی در تأمین تخم مرغ مورد نیاز استان بیش‌ از ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای احداث ۱۶ واحد جدید پرورش مرغ تخمگذار سرمایه گذاری می شود.
علیرضا دهمرده با اشاره به ۱۸ مهر روز جهانی تخم مرغ افزود: ظرفیت پولت‌ریزی واحدهای مرغداری در دست اجرا در سیستان و بلوچستان ۸۴۵ هزار قطعه با تولید ۱۵ هزار و ۲۱۰ تن تخم مرغ در یک دوره پرورش است. وی ادامه داد: هفت واحد مرغداری تخمگذار در سیستان و بلوچستان وجود دارد که سه واحد آن با ظرفیت ۵۴۰ هزار قطعه فعال و مشغول تولید است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نیاز تخم مرغ استان حدود ۳۸ هزار تن است که هم اینک ظرفیت تولید۱۲ هزار تن تخم مرغ در استان وجود دارد که با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای در دست اجرا این ظرفیت به بیش از ۲۷ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی سیل در کرمان
کرمان- اداره کل هواشناسی کرمان اعلام کرد که امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده افزایش ابر، بارش باران، بروز سیلاب و وزش باد، پدیده‌های غالب جوی در سطح استان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در اطلاعیه این اداره کل آمده است: تا روز جمعه در نیمه جنوبی و مرکزی استان رگبار و رعد و برق و وزش تند بادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. طبق این اطلاعیه، بیشینه بارش را در امروز پنجشنبه شاهد خواهیم بود و با توجه به نوع بارش‌ها، جاری شدن رواناب از بالا‌دست و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مذکور محتمل است. بر اساس این اطلاعیه، طی روزهای ابتدایی هفته آینده نیز در مناطق شمالی، مرکزی و غربی استان رگبار باران مورد انتظار است.

حکم جالب یک قاضی در کامیاران برای سارق تلفن همراه
سنندج- یک قاضی در شهرستان کامیاران، در حکمی جالب، متهم به سرقت تلفن همراه را به جای مجازات حبس، ملزم به تهیه اجناس و لوازم کمک آموزشی مورد نیاز دانش آموزان محروم و بی بضاعت کرد.
 در این پرونده متهم ۲۵ ساله، پس از جبران خسارت وارده به شاکی، از حیث جنبه عمومی، به جای مجازات حبس و شلاق، به مناسبت بازگشایی مدارس، ملزم به تهیه وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان نیازمند شهرستان شد.
قاضی در این حکم، متهم را محکوم به خرید حداقل ۵۰ میلیون ریال لوازم کمک آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت و توزیع آن با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان کامیاران کرده است.