رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد

ترخیص 5 هزار خودروی خارجی و 2 هزار تن برنج وارداتی با دستور قضایی

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور دستور قضایی برای ترخیص 5 هزار دستگاه خودروی خارجی و ۲ هزار تن برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.
«مجتبی قهرمانی» با اشاره به گزارش‌های واصله مبنی بر واردات 5 هزار دستگاه خودروی خارجی به کشور و معطلی چند ماهه آنها در بندر شهید رجایی بندرعباس، با صدور دستور ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات استان خواست تا ضمن پیگیری موضوع به سرعت جهت تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.
وی به ورود دستگاه قضایی به موضوع تعیین تکلیف محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی نیز اشاره  و تصریح کرد: در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس، مشخص شد که محموله بزرگ برنج وارداتی در این مجتمع بندری انباشت شده و در صورتی که محموله یادشده را ترخیص نکنیم ممکن است فاسد شده و از بین برود، لذا به سرعت دستورات قضایی لازم صادر و روند ترخیص آنها از ۱۷ مهرماه آغاز شد.

مرجوع ۴۴ هزار تنی روغن وارداتی
این مقام ارشد قضایی هرمزگان یادآور شد: در خصوص ۵۳ کانتینر گچ وارداتی موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس که حدود ۱۴ سال به علت مراجعه نکردن صاحب کالا به حال خود رها شده بودند نیز ضمن صدور دستور قضایی، در مورد مشکلاتی که وجود داشت تمهیدات لازم اندیشیده شده است. قهرمانی در ادامه از دستور مرجوع شدن محموله ۴۴ هزار تنی روغن وارداتی به کشور مبدأ خود خبر داد و گفت: چون سلامت این روغن‌ها مورد تأیید قرار نگرفته است با دستور قضایی به کشور خارجی صادرکننده برگشت داده می‌شود.