مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هشدار داد

ایمنی ساختمان‌های شهرهای کوچک در وضعیت قرمز

اراک - مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: زنگ خطر ساختمان‌های ناایمن در کشور به صدا درآمده که می‌تواند ایمنی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.
 مسعود احمدی در نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی با موضوع ضوابط و مقررات ایمنی شهری که در شهر صنعتی اراک برگزار شد، افزود: متأسفانه به غیر از شهرهای بزرگ در بسیاری از شهرهای کوچک نیز وضعیت ایمنی ساختمان‌ها خوب نیست.   مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: تکلیف قانونی همه ذینفعان بویژه شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها در موضوع نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها در فرآیند از مرحله ساخت  تا بهره‌برداری به درستی مشخص نشده و نحوه عمل شهرداری‌ها و سازمان آتش‌نشانی‌ متفاوت است.
 احمدی اظهار کرد: 120 سازمان فعال آتش‌نشانی از بین یک‌هزار و ۴۷۰ شهر کشور که مدیریت شهری در آنها حاکم است وجود دارد و بر اساس قانون شهرداری، اطفای حریق و نظارت بر ایمنی و نجات جان و اموال انسان‌ها در برابر حریق برعهده شهرداری‌هاست.
 احمدی با بیان اینکه این مهم در روستاها برعهده دهیاری‌هاست، گفت: ۶۴ هزار آبادی در کشور وجود دارد که ۳۹ هزار از آنها واجد مدیریت روستایی و دهیاری است. وی گفت: حدود یک‌هزار و ۸۵۰ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرها و ۹۵۰ پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای کشور فعالیت دارند.
 مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: سالانه ۲۵۰ هزار حریق و حادثه توسط آتش‌نشانی‌ها در کشور اطفا و مدیریت می‌شود که این آمار زیادی است.