خبر

پیام تشکر فدراسیون تکواندو
از رهبر معظم انقلاب
فدراسیون تکواندو در پیامی خدمت محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی بابت نگاه ویژه و پدرانه ایشان به رشته ورزشی تکواندو تقدیر و تشکر کرد. بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب قهرمانی تیم ملی تکواندو نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان را تبریک گفتند، فدراسیون تکواندو با انتشار پیامی از ایشان تشکر کرد که متن پیام به شرح ذیل است:
 «محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی
سلام علیکم و رحمت‌الله
پیام امیدبخش، پدرانه و مهربانانه حضرتعالی پس از قهرمانی تیم‌های ملی پسران و دختران از آوردگاه مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در کشور کره جنوبی، شادی و شعف فراوان برای جوانان اعزامی به این رویداد بزرگ را به همراه داشت.فدراسیون تکواندو پس از نتایج درخشان در بازی‌های المپیک۲۰۲۴ پاریس با دعای خیر حضرتعالی در دیدار حضوری و حمایت مردم غیور ایران بار دیگر افتخارآفرینی کرد. نگاه دقیق و هوشمندانه معظم‌له در توجه به نتایج نوجوانان و جوانان و ورزشکاران تکواندوکار کشور شور و شعف ویژه‌ای در بین همکاران فدراسیون، مربیان و ورزشکاران ایجاد نموده از این بابت خدای بزرگ را شاکر و از معظم‌‌له سپاسگزاریم. در ادامه خودمان را متعهد می‌دانیم برای به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف بین‌المللی شبانه‌روزی تلاش کنیم.»


برد مقصودلو در ‌لیگ جهانی شطرنج
پرهام مقصودلو، مرد شماره‌ یک شطرنج ایران در دور هفتم لیگ جهانی برابر حریفش به برتری رسید. در این دور تیم پرهام مقصودلو در دیدار برگشت مجدداً به مصاف تیم PBG رفت. شهریار محمدیاروف استاد سرشناس آذربایجانی با سابقه ریتینگ ۲۸۲۰ که در دیدار قبلی با پرهام با خوش‌شانسی از شکست فرار کرده‌ بود، این‌بار خوش‌شانس نبود. پرهام در این دیدار با مهره سفید، حمله‌ای خلاقانه ترتیب داد و در حرکت بیست‌وپنجم، محمدیاروف را وادار به تسلیم کرد. در نهایت پیروزی با ارزش ۳ امتیازی پرهام، نتوانست مانع از شکست تیمش شود.
 

سیزدهمی تنیس روی میز زنان در آسیا
تیم ملی تنیس روی میز زنان با ۴ پله سقوط و ایستادن در رده سیزدهم به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد. در جریان رقابت‌های آلماتی قزاقستان تیم ملی بانوان در آخرین دیدار خود به مصاف تیم میزبان رفت و مقابل این تیم به برتری ۳ بر یک دست یافت. بدین ترتیب ایران در بخش تیمی صاحب جایگاه سیزدهم شد. این در حالی است که آنها در دوره پیشین این رقابت‌ها به عنوان نهم دست یافته بودند.
 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج - ۱۹ مهر ۱۴۰۳