بلژیک بدون نام‌های بزرگ در رم

ایتالیا به دنبال سومین پیروزی

ایتالیا بعد از شروع خوب کارش در گروه دوم لیگ A ملت‌های اروپا امشب در رم میزبان بلژیک است. آتزوری دو بازی اولش را برد اما شیاطین سرخ بعد از شکست مقابل فرانسه مورد انتقاد کاپیتان خود قرار گرفتند.
ایتالیا در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در اروپا ناکام بود اما امشب به دنبال سومین پیروزی‌اش در لیگ ملت‌ها است. تیم لوچانو اسپالتی کارش را با برد 3 بر یک مقابل فرانسه آغاز کرد اگرچه بعد از تنها 13 ثانیه گل اول را خورد، اما فدریکو دیمارکو گل مساوی را زد و بعد داویده فراتزی و جاکومو راسپادوری ایتالیا را به سه امتیاز باارزش در پاریس رساندند. سه روز بعد تیم رژیم صهیونیستی را شکست دادند تا بر ادعای اسپالتی در مورد شروع تازه ایتالیا صحه گذاشته شود.
ایتالیا در یورو 2024 هرگز ریتم مناسبی پیدا نکرد و از یک‌هشتم نهایی حذف شد، حالا با بازیکنان جدید به دنبال نخستین قهرمانی لیگ ملت‌ها هستند. کمی قبل از آمدن اسپالتی این تیم به نیمه‌نهایی تورنمنت 2023 رسید اما در نهایت سوم شد. حالا باید در میان دو تیم اول گروه قرار بگیرند تا در فرمت جدید به یک‌چهارم نهایی صعود کنند. لاناتزیوناله دوشنبه در اودینه با تیم رژیم صهیونیستی روبه‌رو می‌شود و با کسب امتیازات لازم به صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ ملت‌ها خیلی نزدیک می‌شود.
بلژیک لیگ ملت‌ها را با پیروزی 3 بر یک مقابل رژیم صهیونیستی آغاز کرد و کاپیتان و بازیساز تیم، کوین دی‌بروینه دو گل زد اما چند روز بعد بشدت از نبود روحیه جنگندگی مقابل رقیب همیشگی‌شان، فرانسه از تیم انتقاد کرد. آنها برای انتقام شکست یورو 2024 که دو ماه قبل رخ داده بود، به لیون رفتند اما با دو گل شکست خوردند.
دومنیکو تدسکو که بشدت تحت‌فشار است، امیدوار است ضرباهنگ خوبی به تیم بدهد قبل از آنکه به مقدماتی جام جهانی 2026 بروند اما دی‌بروینه فعلاً از تیم ملی کنار کشیده به همراه بهترین گلزن تاریخ این تیم، روملو لوکاکو. ماجرای تدسکو با دروازه‌بان رئال مادرید، تیبو کورتوآ هم هنوز حل نشده و به تردیدها در مورد توانایی او در مدیریت منابع انسانی اضافه شده هرچند او به دنبال حفظ نام‌های بزرگ و آوردن بازیکنان جوان و باانگیزه است.
بلژیک در دوره قبل لیگ ملت‌های اروپا از گروهش صعود نکرد و پیشرفت در این فصل می‌تواند به ماندن مربی کمک کند، شاید بازی امشب شروع خوبی باشد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج - ۱۹ مهر ۱۴۰۳