در این 40 سال یک‌بار هم از من تقدیر نکرده‌اند

افلاکــی: برخــی مسئولان ورزش را فقط در فرودگاه می‌بینیم

 فائزه زمانی
خبر‌نگار


 مدت‌ها از پایان المپیک پاریس می‌گذرد اما همچنان خبری از تمدید قرارداد با مجید افلاکی سرمربی موفق تیم ملی تکواندوی مردان نیست. در شرایطی که زمزمه‌های اختلاف بین فدراسیون و سرمربیان درخشان تیم‌های ملی در المپیک به گوش می‌رسد، افلاکی آن را تکذیب کرده و حالا خبر از ادامه همکاری با تیم ملی تکواندو می‌دهد. او که با یک طلا و یک نقره شاگردانش در پاریس، به گردن کاروان ایران حق دارد، حالا معتقد است تقدیر و تشکر‌ها در حد نتایج نبوده و از این بابت گلایه‌ها دارد.

از حال و هوای بعد از المپیک بگویید، خستگی‌تان دررفت؟
خستگی‌مان با گذر زمان دررفته است، اما همچنان مشغول استراحت و انجام کارهای شخصی هستیم تا زمانی که مجدداً اردوها شروع شود.
در روزهای اخیر شائبه‌هایی درباره عدم تمدید قرارداد فدراسیون با شما به وجود آمده است؛ برنامه‌تان برای ادامه همکاری با تیم چگونه است؟
به همراه هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو و رحیمی مدیرفنی تیم‌های ملی برنامه‌ها را تا حدودی مرور کرده و تقویم فدراسیون جهانی را بالا و پایین کرده‌ایم. از طرفی ساعی به همراه تیم نوجوانان در کره‌جنوبی بود و تازه دو روز پیش به ایران برگشت. در این مدت تمرکز فدراسیون بیشتر روی مسابقات نوجوانان بود و به همین خاطر هنوز اقدامی در زمینه تیم ملی صورت نگرفته است. مهم‌ترین هدف ما مسابقات جهانی است که اواسط سال آینده در کره‌جنوبی برگزار می‌شود. بعد از نتایج درخشان تیم ملی در المپیک نه‌تنها انتظار مسئولان و مردم بلکه انتظار خودمان هم بالارفته است که این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند. متأسفانه در دوره قبل مسابقات جهانی نتایجی در خور شأن تکواندو گرفته نشد و حالا تمام هم‌وغم‌مان این است که در این مسابقات بهترین نتیجه را بگیریم.
پس اختلافی وجود ندارد و همکاری‌تان با تیم ملی ادامه خواهد داشت.
بله. احتمالاً هفته آینده صحبتی در این زمینه داشته باشیم تا تکلیف مشخص شود. اختلاف خاصی وجود ندارد و فقط یکسری موارد هست که باید با صحبت برطرف شود.
نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد که مهروز ساعی نماینده تکواندو در این جلسه بود، درصورتی که انتظار می‌رفت شما یا مینو مداح به عنوان مربی نخبه حضور داشته باشید.
در این مورد چیزی نمی‌دانم و حرف خاصی ندارم، فقط شاید فدراسیون اینطور تصمیم گرفته است. من خیلی اهل مسائل خارج از شیاپ‌چانگ نیستم و بیشتر سعی می‌کنم به مسائل فنی بپردازم. این نشست هم مسأله خاصی نبوده است و قطعاً اگر ما در داخل زمین نتیجه دلخواه را نگیریم، این مسئولان چنین نشست‌هایی برگزار نمی‌کنند.
پس ناراحتی در این‌باره ندارید؟
نه، دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد.
واکنش‌ها بعد از المپیک در حد انتظار بود؟
اگر مسئولان انتظاری بابت مدال دارند، از جانب ما هم انتظاراتی وجود دارد اما متأسفانه همیشه همه چیز یکطرفه بوده و مسئولان را فقط در فرودگاه می‌شود رؤیت کرد.
من تقریباً 41 سالی است که در تکواندو حضور دارم، در این مدت هم مدال‌ها و افتخارات زیادی برای استان تهران کسب کرده‌ام اما به جرأت می‌گویم که تا الان حتی یک‌بار هم از طرف استان تهران تقدیر و تشکری از من صورت نگرفته است. جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران فقط در حد یک جمله به من گفت که مراسم تقدیر و تشکر برگزار می‌کنیم اما ما چیزی ندیدیم. درد ورزش تهران مدیران غیرورزشی هستند که در رأس کار حضور دارند و رفتاری در شأن ورزشکاران و مربیان ندارند.
شما در اکثر مراسم تجلیل از مدال‌آوران هم حضور نداشتید، دلیل خاصی دارد؟
کسی من را دعوت نکرده یا حداقل اگر دعوت کرده، به من چیزی نگفتند. در این مدت فقط یک گالری از بنده دعوت به عمل آورد وگرنه در هیچ مراسم دیگری دعوتی از من صورت نگرفت.
از پاداش‌های وزارت ورزش چه خبر؟
از پاداش‌ها هم همچنان خبری نیست.
حرف آخر؟
ما وقتی قولی می‌دهیم پایش می‌ایستیم، خدا کند که مسئولان هم پای وعده‌هایشان بایستند و این اتوبان دوطرفه باشد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج - ۱۹ مهر ۱۴۰۳