اخبار

حیله گری اوکراین برای مجوز حمله با سلاح‌های غربی
وزیر خارجه روسیه تکرار درخواست‌های اوکراین از غرب برای صدور مجوز حمله به عمق خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های غربی را حیله‌گری کی‌یف خواند و گفت: اوکراین با مطرح کردن این موضوع در تلاش برای ایجاد این تصور است که غرب می‌خواهد از تشدید بیش از حد جنگ جلوگیری کند اما در حقیقت غرب به دنبال جلوگیری از تشدید جنگ نیست.
لاوروف گفت: مدت زیادی است که ما گمانه‌زنی‌هایی را درباره ارائه اجازه حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه به اوکراین نه تنها با استفاده از موشک سایه طوفان انگلیسی بلکه با استفاده از موشک‌های دوربرد امریکایی هم شنیده‌ایم، به هر حال یک منبع ناشناس در واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که همین حالا هم اجازه استفاده از سلاح‌های دوربرد برای حمله به اهدافی در خاک روسیه صادر شده و چنین کاری در حال انجام است.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرده صدور مجوز حمله به عمق خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های دوربرد اهدایی غربی به اوکراین بازی با آتش است.

هلاکت یک سرکرده داعشی
در عراق
فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حملات هوایی روز دوشنبه علیه مقرهای تروریست‌ها در منطقه العیث در استان صلاح الدین، روز گذشته نیروهایی از فرماندهی عملیات صلاح الدین، گردان شناسایی، اطلاعات نظامی و با نظارت فرمانده عملیات برای تفتیش و بررسی به این منطقه رفتند و اجساد چهار تروریست داعش را یافتند که به دلیل دقت حملات هوایی جسدشان متلاشی شده بود. از جمله این تروریست‌ها «ابوعمر القریشی» معروف به «والی صلاح‌الدین» است.
در این بیانیه آمده است: نیروهای ما همچنین به سه کمربند منفجره و تعدادی سلاح مختلف و تجهیزات فنی و لجستیکی دست یافتند. همچنین یک مقر دیگر تروریست‌ها شناسایی و به طور کامل منهدم شد و عملیات همچنان ادامه دارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳