اخبار

جریمه 20 هزار فرانکی کشتی
فدراسیون کشتی از جریمه 20 هزار فرانکی توسط اتحادیه جهانی به‌خاطر دوپینگ یک کشتی‌گیر خبر داد. اتحادیه جهانی کشتی به دلیل دوپینگ یک کشتی‌گیر علاوه بر محرومیت فرد خاطی، مبلغ 20 هزار فرانک سوئیس معادل یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به‌عنوان جریمه از حساب فدراسیون برداشت.در پی این اتفاق، فدراسیون کشتی طی نامه‌نگاری با هیأت مربوطه، اعلام کرد که این مبلغ باید از سوی کشتی‌گیر متخلف پرداخت شود، در غیر این صورت علاوه بر اقدام قانونی علیه این فرد، وی را به صورت مادام‌العمر از کشتی محروم خواهد کرد. فدراسیون کشتی اعلام کرد بزودی نام این کشتی‌گیر دوپینگی اعلام خواهد شد.


حدادی و داورپناه غایبان بزرگ
تیم بسکتبال پالایش نفت‌آبادان پس از کش و قوس فراوان حضورش در فصل جدید لیگ برتر قطعی شد اما بدون حامد حدادی و سعید داورپناه. با توجه به اینکه چند روز قبل صحبت‌هایی درباره انصراف نفتی‌ها وجود داشت، به صورتی که اعضای تیم و علاقه‌مندان به بسکتبال در آبادان و خوزستان در بلاتکلیفی به سر می‌بردند، سرانجام با اعلام رسمی باشگاه، این تیم در فصل جدید لیگ برتر حضور خواهد داشت. البته شنیده‌ها حاکی از این است که حامد حدادی و سعید داورپناه در مسابقه اول برابر کاله آمل شرکت نمی‌کنند.
 

حق‌شناس ، رنک یک پاراتکواندو
حامد حق‌شناس نفر سوم پارالمپیک پاریس در جدیدترین رده‌بندی برترین پاراتکواندوکاران، رتبه نخست جهان را گرفت. حامد حق‌شناس دارنده مدال برنز در پارالمپیک در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم ۴۴K با ۴۸۳/۵۰ امتیاز صدر جدول را از «مت بوش» مرد طلایی پاریس و نماینده بریتانیا پس گرفت و در صدر جدول تکیه زد. مریم عبدالله‌پور در وزن منهای ۴۷ کیلوگرم همچنان در رده پنجم قرار دارد. در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زهرا رحیمی دختر نقره‌ای ایران در پارالمپیک پاریس با ۱۲۰ امتیاز و یک پله صعود نسبت به ماه گذشته در رده نهم ایستاد. در گروه مردان هم سعید صادقیان‌پور در وزن منهای ۶۳ کیلو پنجم، علیرضا بخت مرد برنزی پارالمپیکی ایران در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم نیز در رده چهارم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳