قهرمان المپیک مقابل بنیامین 14 ساله مغلوب شد

نابغه ایرانی

پریسا غفاری
خبر‌نگار


بنیامین فرجی، نابغه پینگ‌پنگ‌باز 14 ساله ایران با شکست قهرمان المپیک و نفر اول دنیا، همه را متحیر کرد. او در اولین بازی ایران مقابل چین در مسابقات قهرمانی آسیا وانگ چوکین را با حساب ۳-۲ برد. تیم پینگ‌پنگ ایران که ششمی دوره قبل را یدک می‌کشد، این دوره از حضور در مرحله مقدماتی معاف شد، اما طبق قرعه در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف چین قهرمان جهان و المپیک رفت. بنیامین فرجی نفر اول نوجوانان دنیا مسابقه را با یک بازی سخت شروع کرد، بازی با وانگ چوکین نفر اول رنکینگ بزرگسالان دنیا. با اینکه او برای اولین‌بار بازی در تیم ملی و بزرگسالان را تجربه می‌کرد اما نترس با حریف نامدارش بازی کرد و پیروزی ۳-۲ را رقم زد و تیم ملی ایران را یک-صفر جلو انداخت؛ بردی که بمب خبری روز دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا شد چراکه وانگ چوکین دارنده مدال طلای میکس دوبل و مدال طلای تیمی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و حالا هم صدرنشین رنکینگ برترین پینگ‌پنگ‌بازان دنیاست، در حالی که فرجی 14 ساله نفر اول رنکینگ جهانی نوجوانان زیر15 سال دنیاست و شگفتی‌سازی او تیتر یک رسانه‌های آسیا را به خود اختصاص داد. پیروزی او به حدی بزرگ بود که باخت ایران مقابل چین را زیر سایه‌اش برد. اما در بقیه رقابت‌ها نوشاد عالمیان 3 بر 2 و 3 بر یک به ترتیب به لین شیدونگ و وانگ چوکین باخت. محمد موسوی هم در سه‌ست به لیانگ جینگکون باخت تا در نهایت تیم ملی 3 بر یک بازی را واگذار کند و برای رده‌های پنجم تا هشتم به مصاف ژاپن برود.
 
شگفتی‌ساز ایرانی، وانگ را مات کرد
اما در سایت‌های چینی شکست وانگ برای طرفداران تنیس‌روی‌میز سرزمین اژدهای زرد گران تمام شد؛ به نحوی که سایت شین‌هوا در گزارشی آورده است: «وانگ پینگ‌پنگ‌باز چینی در حالی که تیمش به نیمه‌نهایی رسید، مقابل این بازیکن 14 ساله شگفت‌زده شد.
وانگ به عنوان اولین بازیکن چینی شکست طاقت‌فرسایی را با نتایج 11-8، 3-11، 9-11، 13-11، 11-9 داشت و بازی را به بنیامین فرجی 14 ساله واگذار کرد که 209 رتبه پایین‌تر از او قرار دارد.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳