سینمای جهان

کرونا، آل پاچینو را
تا پای مرگ برد

 آل پاچینو بازیگر مشهور سال ۲۰۲۰ به ویروس کرونا مبتلا شد و تا پای مرگ رفت. این بازیگر پیش از انتشار کتاب خاطراتش که با عنوان «سانی پسر» منتشر می‌شود با نیویورک تایمز صحبت کرده و در این میان درباره تجربه نزدیک به مرگ خود بر اثر ویروس کرونا گفته است. او گفت به ویروس مبتلا شده بود و حال خوبی نداشت، بعد تب کرد و آب بدنش کم شد. پاچینو اعتراف کرد باز کردن چشمانش و دیدن همه چیزهایی که در اطراف او وجود داشت، تکان دهنده بود و او شنید که پزشکان اورژانس گفتند: برگشت. حالا اینجاست. این بازیگر ۸۴ ساله عنوان کرد که با افزایش سن دیدگاهش نسبت به مرگ تغییر کرده و از بچه دار شدن و دانستن اینکه حجم عظیمی از کار هست که افراد پس از مرگش به آن بپردازند، تسلی می‌یابد./مهر

 

اعطای جایزه فیلمساز سال آسیا به کوروساوا

کیوشی کوروساوا جایزه فیلمساز سال آسیا را از بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان دریافت کرد.این کارگردان مطرح ژاپنی پس از دریافت جایزه فیلمساز سال آسیا از جشنواره بوسان، چشم‌انداز سینمایی‌اش را به‌عنوان «پروژه‌ای همچنان در حال پیشرفت» توصیف کرد که جهت مشخصی ندارد و گفت: «بیش از ۴۰ سال است که فیلم می‌سازم. در حالی که مردم مرا یک کارگردان باتجربه می‌خوانند، هنوز هم از خود می‌پرسم باید چه نوع فیلمی بسازم؟!»

 

پایان ساخت «نبرد باتکان کراس»  اندرسون

تولید فیلم مورد انتظار «نبرد باتکان کراس» ساخته پل توماس اندرسون که از آن به عنوان یکی از پرریسک‌ترین آثار این کارگردان پرافتخار امریکایی نام برده می‌شود، در تگزاس به پایان رسید.
تا به امروز جزئیاتی از داستان این فیلم که گفته می‌شود با بودجه‌ای بین ۱۴۰ تا ۱۷۵ میلیون دلار تهیه شده است، فاش نشده و همین رازداری تولیدکنندگان آن باعث حدس و گمان‌های زیادی درباره این اثر در میان سینمادوستان شده است.
براساس یکی از این گمانه‌زنی‌ها و شواهد موجود، ممکن است «نبرد باتکان کراس» اقتباسی مدرن از رمان «وینلند» اثر توماس پینچون و همچنین با الهاماتی از فیلم «شرخر» (۱۹۸۴) به کارگردانی الکس کاکس ساخته شده باشد. اندرسون پیش‌تر هم فیلم «خباثت ذاتی» را با اقتباس از رمان دیگری از پینچون ساخته بود که در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار برای بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد شده بود.
شنیده‌ها حاکی است حضور لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم جدید اندرسون و امید کمپانی برادران وارنر به تأثیر این بازیگر مشهور در فروش گیشه، یکی از توجیهات بودجه سر به ‌فلک‌ کشیده «نبرد باتکان کراس» است.
گفته شده دی‌کاپریو برای این نقش ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده است. / فارس