جشنواره کارتون برگزیدگان خود را شناخت

 «جشنواره کارتون» با موضوع «سواد مجازی در عصر فناوری‌های نوین» به میزبانی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، عصر یکشنبه ١۵ مهر ماه، در تالار رودکی تهران به پایان رسید.
 این جشنواره با دبیری هنری جمال رحمتی و داوری احمد عربانی، جواد علیزاده و هادی حیدری برگزار شد و در پایان به برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان جوایز نقدی اهدا گردید. در این مراسم، سعید پورابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، در ویدیویی که برای حاضران پخش شد، گفت: کاریکاتور و کارتون چون زبان طنز دارد، می‌تواند برای مخاطبان جذابیت ایجاد کند.
جمال رحمتی دبیر هنری این رویداد نیز جشنواره را محلی برای ارتباط بین بدنه دولت با مردم دانست و بیان کرد: چه کانالی بهتر از هنر و چه هنری بهتر از کارتون و کاریکاتور؟ کارتون و کاریکاتور ایران در دنیا سرآمد است. این ادعا نیست. در جشنواره‌ها و مسابقات دنیا کارهای شاخصی از بچه‌های ایران داریم و معمولاً برنده هم می‌شوند. او افزود: در این جشنواره کارتونیست‌های مطرح ایران شرکت داشتند و آثار بسیار شاخصی دریافت کردیم. به عقیده من، ضرورت دارد وزارت فرهنگ نگاه جدی به این حوزه داشته باشد تا قدم‌های مثبتی در حوزه کارتون دیده ‌شود و امیدوارم ادامه پیدا کند.  بخشی از مراسم اختتامیه جشنواره کارتون به گرامیداشت بهمن رضایی پیشکسوت اختصاص داشت.  رضایی در سخنانی گفت: اگر می‌توانستم صحبت کنم، کاریکاتوریست نمی‌شدم. او در ادامه مختصری از سرگذشت خود را برای حاضران تعریف کرد و به بیان نحوه کاریکاتوریست شدنش پرداخت.