اخبار

هت‌تریک گازانیگا در پنالتی گرفتن
پائولو گازانیگا دروازه‌بان خیرونا ستاره برد 2بر یک برابر اتلتیک بیلبائو بود چون سه پنالتی را از سه بازیکن گرفت و تیمش با یک پنالتی دیگر در آن طرف زمین برنده شد تا بعد از چهار بازی در لالیگا طعم پیروزی را بچشد. دروازه‌بان 32ساله آرژانتینی در نیمه اول الکس برنگر را ناکام گذاشت و در نیمه دوم ابتدا اینیاکی ویلیامز و بعد آندر اررا را بعد از آنکه VAR تصمیم گرفت پنالتی ویلیامز تکرار شود. کریستین استوانی در نهمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم گل برتری میزبان را از روی نقطه پنالتی زد. گازانیگا چهارشنبه شب هم در باخت خانگی 3 بر 2 برابر فاینورد یک ضربه پنالتی را دفع کرده بود. او همچنین در بازی اول تیمش در لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن در دقیقه 90 گل به خودی زد. گازانیگا بعد از بازی با بیلبائو گفت: «خوشحالم که سه امتیاز را گرفتیم، یادم نمی‌آید قبلاً چنین مسابقه‌ای داشته باشم.» خیرونا، تیم شگفتی‌ساز فصل قبل لالیگا که در نهایت سوم شد، در این فصل با 12امتیاز از 9بازی در رده یازدهم قرار دارد. بیلبائو هم نخستین تیم بعد از رئال مادرید2022 شد که در یک مسابقه دو پنالتی را از دست داد.


کماندار المپیکی طلایی شد
مبینا فلاح، کماندار المپیکی ایران بعد از طلای میکس، صاحب مدال طلای انفرادی ریکرو جام ریاست جمهوری تاجیکستان شد.
دختر کماندار که همراه رضا شبانی در جام ریاست‌جمهوری تاجیکستان شرکت کرده، با شکست همه رقبایش به فینال رسید. او که یکشنبه با رضا شبانی مدال طلای میکس را گرفته بود، صبح دیروز هم در فینال انفرادی جام ریاست جمهوری تاجیکستان با کماندار روسی مسابقه داد و با نتیجه۶ - ۲ برد و دومین طلا را هم گرفت. به این ترتیب مبینا فلاح دو مدال طلا از تاجیکستان سوغات می‌آورد.


استعدادیابی وزنه‌برداری در مدارس
نشست رئیس و دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد. جلسه سجاد انوشیروانی و وحید ربیعی دبیر فدراسیون با علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت برگزار شد. در این دیدار در خصوص زیرساخت‌های وزنه‌برداری تهران و همچنین همکاری با آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر صورت گرفت. مقرر شد تعداد 4 تا 6 سالن در مناطق مختلف پایتخت در اختیار فدراسیون و هیأت تهران قرار بگیرد. فدراسیون هم متعهد شد تا با تجهیز این سالن‌ها گام بلندی برای احیا و توسعه وزنه‌برداری تهران بردارد. این اتفاق در حالی افتاد که قرار است از سال آینده مسابقات آموزشگاه‌ها به میزبانی تهران در اردوگاه شهید باهنر برگزار شود.


اردوی فرنگی در مازندران
شاگردان حسن رنگرز در پایان اردوی سه روزه در رویان، میهمان هیأت کشتی مازندران بوده و بخشی از اردوی ریکاوری را در این استان پشت سر خواهند گذاشت. مسابقات جهانی زیر 23 سال روزهای 30 مهر تا 6 آبان و رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی نیز 7 تا 10 آبان ماه در آلبانی برگزار می‌شود.  تیم‌های امید و بزرگسالان کشتی فرنگی ایران اعزامی به این رقابت‌ها که هم‌اکنون در اردو به سر می‌برند،‌ فردا با پایان این اردو، از 19 مهر برای سه روز در رویان میهمان هیأت کشتی مازندران خواهند بود تا علاوه بر استراحت، بخشی از اردوی ریکاوری  را در رویان پشت سر بگذارند. تیم امید –در صورت صدور ویزا- روز 27 مهر تهران را به مقصد تیرانا ترک خواهد کرد. تیم بزرگسالان فرنگی نیز چند روز بعد از آن راهی آلبانی خواهند شد. تیم‌ فرنگی امید ایران که سال 2022 قهرمان امیدهای جهان شد،‌ جهانی 2023 زیر 23 سال را در پی عدم صدور ویزا از سوی کشور آلبانی از دست داد.


برد سانتوریا با درخشش معنوی‌نژاد
تیم والیبال سانتوریا آسی‌کاستلو با درخشش دریافت‌کننده قدرتی‌زن ایرانی‌اش، هفته اول سری A2 ایتالیا را با برد شروع کرد. تیم سانتوریا در این هفته به مصاف پالمی رفت و با نتیجه 3 بر یک برد.
محمدجواد معنوی‌‌نژاد دریافت‌کننده قدرتی‌زن ایرانی سانتوریا در این بازی 17 امتیاز برای تیمش گرفت. 17 امتیازی که از 13 حمله، 2 دفاع و 2 سرویس ثبت شد. معنوی‌نژاد در این بازی 43 درصد موفقیت حمله داشت و 50 درصد موفقیت دریافت.


برگشت کمانداران کامپوند به اردو
کمانداران ملی‌پوش کامپوند، دو روزی است با شروع اردو در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی سیبل‌ها را نشانه می‌گیرند.
علی هلالیان، میلاد رشیدی، محمد معدن‌دار، آرمین پاکزاد، نادر منوچهری، وجیهه علیدوست، گیسا بایبوردی، الهام قدیم‌پور، فاطمه باقری و بیتا عاشق‌زاده کماندارانی هستند که برای 10 روز زیر نظر اسماعیل عبادی تمرین می‌کنند.