درد «وعده صادق»بر گرده اسرائیلی ها

شکست عملیات روانی صهیونیست‌ها علیه سردار قدس


هفتمین اجلاس بین‌المللی هبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی (یادواره شهید محمد الدره) در تهران آغاز به کار کرد. روز دوشنبه- ۱۶ مهرماه- هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله پرچمدار جبهه مقاومت و شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در محل سالن اجلاس سران با پیام سردار قاآنی آغاز شد. مجری برنامه هفتمین اجلاس بین‌المللی هبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ضمن قرائت پیام سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه اعلام کرد: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه شرکت کنندگان در این نشست سلام رسانده است و از اینکه به علت حضور در جلسه مهم دیگری نتوانسته در این نشست شرکت کند، از شرکت کنندگان عذرخواهی کرده است.
سردار قاآنی در حالی به این اجلاس پیام داد که برخی رسانه‌های ضد جریان مقاومت در چند روز گذشته مدعی شده بودند او در بیروت و بر اثر بمباران اسرائیل به شهادت رسیده است.
 
جامعه بین‌الملل در قبال کودکان فلسطینی احساس مسئولیت داشته باشد
نماینده جهاد اسلامی هم در این نشست با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در غزه و لبنان گفت: جامعه بین‌الملل احساس مسئولیت بیشتری در قبال کودکان فلسطینی داشته باشد و گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد. ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در این مراسم با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در غزه و لبنان، گفت: در سالگرد «طوفان الاقصی» هستیم. واقعه‌ای که ضربه ای سنگین به صهیونیست‌ها وارد کرد و آنها هرگز فکر نمی‌کردند که این گونه ضربه بخورند.
وی با اشاره به کشتار کودکان به دست صهیونیست‌ها، افزود: بعد از طوفان الاقصی ۱۸ هزار کودک به شهادت رسیدند. این آمار رسمی است و این میزان وحشی بودن صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.  نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، شهید محمد الدره را الگوی همه کودکان شهید عنوان کرد و گفت: امروز فلسطین برای آزادی کودکان مقابله می‌کند و ما از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که به دنبال آزادی کودکانی باشند که بی‌دفاع به دست صهیونیست‌ها کشته می‌شوند. ابوشریف از رؤسای کشورهای اسلامی خواست که در مقابل جنایات صهیونیست‌ها اقدام جدی انجام دهند و افزود: کشورهای اسلامی دست به دست هم دهند تا بتوانند با وحدت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها بایستند.
وی با بیان اینکه جامعه بین‌الملل احساس مسئولیت بیشتری در قبال کودکان فلسطینی داشته باشد و گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد، اظهار کرد: امروز امید این است که همه آزادگان به دنبال پشتیبانی از مردم فلسطین باشند؛ فرزندان فلسطین امیدهای ما هستند و باید به حقوق خود یعنی آزادی دست پیدا کنند.

 

بــــرش

پرچم مقاومت در دستان کودکان

مهسا قوی قلب/  مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در رابطه با هفته ملی کودک گفت: به مناسبت هفته ملی کودک جشنواره «شهر کودکی» در بوستان لاله برگزار و برنامه‌های متنوع در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرا می‌شود.
به گزارش «ایران» مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران بیان کرد: هفته ملی کودک، امسال در ادامه پویش سلام به آینده با شعار «بازی و شادی حق همه بچه‌هاست» برگزار می‌شود. همچنین در راستای همدردی با کودکان جنگ‌زده غزه و لبنان و حمایت از این عزیزان نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت و پرچم حزب‌الله و فلسطین هم میان کودکان توزیع خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این بخش از جشنواره با هدف ایجاد آگاهی و انتقال پیام صلح و مقاومت به نسل‌های آینده مورد توجه است، اظهار داشت: کودکان در این جشنواره با همبستگی با کودکان غزه و لبنان بار دیگر به جهانیان یادآوری خواهند کرد که مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و هر نسل می‌تواند با عشق و دوستی، دنیای بهتری بسازد.
او با اشاره به برگزاری جشنواره شهر کودکی به مدت یک هفته در بوستان لاله، خاطرنشان کرد: جشنواره شهر کودکی در راستای زمینه‌سازی مشارکت کودکان، ظرفیت‌سازی برای دسترسی به خدمات باکیفیت برای مخاطبان و همچنین توسعه فضای اثربخش برای کودکان و خانواده‌هایشان از طریق بازی و تفریح در هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه با برپایی استیج و ارائه ۵۰ خدمت شامل آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی، سرگرمی و زیست‌محیطی برگزار خواهد شد که با همکاری شبکه پویا، جشن ویژه کودکان روی آنتن
خواهد رفت.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۷ مهر ۱۴۰۳