دیگه‌چه‌خبر؟

انتقاد از دانشجویی
که قدرناشناس بود!
 خبر اول اینکه، روند بازگشت برخی اساتید و دانشجویان تعلیقی به دلیل پرونده‌های خود درخصوص حوادث سال 1401، با حمایت وزارت‌های علوم و بهداشت به قوت در جریان قرار گرفته است اما خبرگزاری دانشجو روز گذشته به نقل از معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد که خانم گونه‌ای فعال دانشجویی تعلیق شده از تحصیل که اخیراً با حمایت دولت چهاردهم به تحصیل بازگشته بود، به دلیل موضع‌گیری اخیرش در فضای مجازی در خصوص نماز جمعه نصر، مجدداً به کمیته انضباطی معرفی و حکم بازگشت وی به دانشگاه و ادامه تحصیل او لغو شد. این اتفاق در حالی رقم خورد که پیش از این برخی اصلاح‌طلبان نیز نسبت به عدم همکاری و قدرناشناسی خانم گونه‌ای به این اقدام دولت تلویحاً انتقاد کرده بودند.
 
مهاجرانی روایتگر جنگ شد
 دست آخر اینکه، عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اول سیدمحمد خاتمی، که در لندن اقامت دارد برای روایت جنگ به بیروت سفر کرده است. جواد موگویی نویسنده و مستندساز هم که این روزها برای روایت میدانی جنگ، راهی بیروت شده است، درباره روبه‌رو شدنش با عطاءالله مهاجرانی در فرودگاه بیروت نوشت: در فرودگاه عطاالله مهاجرانی (وزیر ارشاد خاتمی) را دیدم! پرواز لندن. برق از سرم پرید! مهاجرانی گفت: «باید صدای بمباران‌ را شنید تا از فلسطین حرف زد.»
جواد موگویی خطاب به مهاجرانی گفت: این روزها عجیب محبوب جماعت انقلابی هستید! با شما وحدت پیدا کرده‌اند. که مهاجرانی در پاسخ به او عنوان کرد: خب من هنوز هم انقلابی‌ام. امروز مقاومت در اوج شکوه و وحدت است. آقای خامنه‌ای یعنی وحدت... بعد روایتی خواند که خدا دوستدارانش را غرق مصیبت می‌کند تا پرورش یابند. از عشقش به حاج‌قاسم گفت و ایران.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو - ۱۶ مهر ۱۴۰۳