اخبار

ضرورت تقویت توانمندی‌ دانش‌بنیان‌های دارویی
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته ایران فارما، بر توسعه توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه فناورانه و نوآورانه دارویی تأکید کرد و قول داد حل مشکلات این شرکت‌ها در دستور کار معاونت باشد.
به گزارش ایرنا، حسین افشین در بازدید دوساعته از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاران حوزه دارو با فعالان این حوزه گفت‌وگو کرد و قول مساعد پیگیری مشکلات و دغدغه‌های آنان را داد.

بنیاد ملی نخبگان آماده خیزش علمی
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از برنامه این بنیاد برای تحقق خیزش علمی دوباره و ایجاد فضا برای انجام پژوهش‌های کاربردی و مسأله محور نخبگان که قابلیت انتشار در مجلات معتبر دنیا را دارد خبر داد.
سعید خدایگان اظهار کرد: جلسه دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب حاوی این پیام روشن بود که موضوع نخبگان نزد مقام معظم رهبری چه جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد و این مهم باعث می‌شود، احساس مسئولیت و تکلیف در امور نخبگان کشور بر دوش ما بیش از پیش باشد. مأموریت اصلی بنیاد ملی نخبگان، «امیدآفرینی»است تا در فرد نخبه احساس مفید بودن را ایجاد کنیم. وی افزود: در همین راستا تدوین برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم و طرح‌هایی نیز از قبل اجرا شده که باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد. به عنوان مثال باید به طرح جذب دانش آموختگان برتر به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور و جذب نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه داشت.

نتایج جست‌وجوی گوگل تیک‌دار می‌شود
گوگل سرگرم آزمایش تیک احراز هویت برای برخی شرکت‌ها در نتایج جست‌وجوی خود به منظور کمک به کاربران برای شناسایی منابع احراز هویت و دور ماندن از وب‌سایت‌های جعلی است. به گزارش ایسنا، ‌سایت‌های کلاهبرداری که خود را به جای کسب و کارها یا خدمات مشروع جا می‌زنند، ممکن است با ظاهر شدن در جست‌وجوی آنلاین، کاربران را به مشاهده اطلاعات نادرست درباره کسب و کار هدایت کنند و به برندها آسیب بزنند. البته فعلاً فقط بعضی از کاربران می‌توانند این قابلیت را مشاهده کنند زیرا گوگل هنوز آن را به صورت گسترده عرضه نکرده است.

تحولات خاورمیانه تلگرام را مختل کرد
تلگرام دلیل اختلالات در فعالیت این پیام رسان را حجم بی‌سابقه محتوا درباره تحولات خاورمیانه اعلام کرد. این پیام رسان در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل تحولات اخیر در خاورمیانه به خصوص اسرائیل، لبنان و ایران، تلگرام با حجم بی‌سابقه محتوا روبه‌رو شد و برخی کاربران با اختلالات مواجه شدند که البته اکنون مشکلات برطرف شده است.

فیس‌بوک جوان‌پسند می‌شود
فیس‌بوک در تلاش است با افزودن ویژگی‌های جدید، کاربران جوان‌تر را جذب کند و از شهرت خود به عنوان پلتفرم سالمندان فاصله بگیرد.
فیس‌بوک که یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی بزرگ است، به عنوان پلتفرم والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شناخته شده است، در حالی که کاربران جوان، از اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری عکس و فیلم مانند اینستاگرام و تیک‌تاک استفاده می‌کنند. شرکت «متا» که مالک فیس‌بوک است، قصد دارد این وضعیت را تغییر دهد. تام آلیسون، رئیس فیس‌بوک در «متا» گفت: هر چند فیس‌بوک در ابتدا بر کمک به کاربران برای حفظ ارتباط با خانواده و دوستان متمرکز بود، اما در آینده در گرو کمک به مردم برای گسترش شبکه‌های خود و ایجاد ارتباطات جدید است که با نحوه استفاده نسل‌های جوان از این سرویس مطابقت دارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک - ۱۵ مهر ۱۴۰۳