اخبار

دادستان تهران مطرح کرد
اعلام جرم، برخورد قضایی و تذکر به مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه
 دادستانی عمومی و انقلاب تهران با اشاره به رصد فضای مجازی اعلام کرد: علیه برخی افراد اعلام جرم و با برخی دیگر نیز برخورد قضایی و به برخی افراد برهم‌زننده امنیت روانی جامعه تذکر داده شده است.
به گزارش قوه قضائیه، در روزهای اخیر، برخی افراد دارای حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مانند شبکه ایکس (توئیتر سابق)، کانال‌های تلگرامی یا برخی فعالان فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار کذب یا ایجاد رعب در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه کرده‌اند. دادستانی تهران اعلام کرد با رصد فضای مجازی و شناسایی متخلفان، علیه برخی افراد اعلام جرم شده، برخی مورد برخورد قضایی قرار گرفته‌اند و به برخی دیگر تذکر داده و برای افرادی که علیه آنها اعلام جرم شده، پرونده قضایی تشکیل شده است.

اعلام آمادگی وکلای قوه قضائیه برای وکالت خانواده‌های جانباختگان حادثه طبس
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: مرکز وکلا این آمادگی را دارد که وکالت معاضدتی خانواده جانباختگان حادثه طبس را به عهده بگیرد.
به گزارش ایسنا، حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با تسلیت حادثه معدن طبس، گفت: مرکز وکلا این آمادگی را دارد که در جهت تسکین و تسلای خاطر بازماندگان و در راستای مسئولیت اجتماعی خود وکالت معاضدتی خانواده جانباختگان  حادثه طبس را برای طرح دعوا علیه شخص یا اشخاص خاصی به عهده بگیرد. وی با بیان اینکه در بحث کارشناسی معاضدتی نیز با توجه به ظرفیتی که در مرکز وکلا وجود دارد کارشناسان ما نیز می‌توانند کمک کنند، گفت: به همکاران‌مان در مراکز استانی بویژه استان خراسان جنوبی و رضوی اعلام کرده‌ایم که هر یک از خانواده این عزیزان اگر نیاز به وکالت و کارشناسی معاضدتی دارند وارد عمل شوند و به آنها کمک کنند.

ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: محموله بهداشتی و زیستی جمع‌آوری شده توسط جمعیت هلال‌احمر به لبنان ارسال شد تا به دست مردم جنگ‌زده این کشور برسد.
به گزارش «ایران»، پیرحسین کولیوند بیان کرد: محموله ارسالی با مدیریت جمعیت هلال‌احمر جمع‌آوری شده و شامل بسته‌های بهداشتی، دارو و بسته‌های زیستی است. گفتنی است، روز گذشته رئیس جمعیت هلال‌احمر و وزیر امور خارجه نیز همراه این محموله عازم لبنان شدند تا ضمن دیدار با مقامات ارشد کشور لبنان از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به مردم جنگ‌زده لبنان قرار گیرند.

رونمایی از کلاس آنلاین جدید
در شبکه شاد بزودی
 مدیرعامل کانال شاد جدیدترین محتواهای درنظر گرفته‌شده در اپلیکیشن شاد را تشریح کرد.
خشایار فهیم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اپلیکیشن شاد در سال تحصیلی جدید با برخی امکانات جدیدتر و محتواهای متنوع‌تر در خدمت دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان است، گفت: مهم‌ترین تغییری که در آینده نزدیک در شاد رونمایی خواهد شد، استفاده از ابزار کلاس مجازی و برگزاری ارتباط چندسویه تصویری مخاطبان در قالب فضا، جلسه یا کلاس مجازی است که به گروه‌های شاد اضافه می‌شود و مدیران و معلمان و کسانی که نیاز به برگزاری جلسه و کلاس آنلاین دارند، از این امکان بهره‌مند می‌شوند. وی با بیان اینکه بخش معاونت پرورشی نیز در شاد وجود دارد، افزود: رویدادها و برنامه‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در شاد انجام می‌شود و دانش‌آموزان در آن قسمت می‌توانند فعالیت‌های پرورشی خود را نشان دهند.
مدیرعامل کانال شاد  ادامه داد: خرید بلیت انیمیشن سینمایی ببعی قهرمان که مخاطب آن کودکان است نیز در اپلیکیشن شاد انجام می‌شود. فهیم با بیان اینکه در بحث اکران سیار، مدیران مدارس و مساجد و کانون‌ها و افرادی که دسترسی به آمفی‌تئاترها و جلسات جمعی دارند، می‌توانند فیلم‌های سینمایی مختلف لیست را اکران کنند یا در شهرهایی زندگی می‌کنند که دسترسی به سینما ندارند، برخی از فیلم‌هایی که در زمان اکران سینمایی آن است، مجوز اکران محدود بگیرند و در سالن خودشان فیلم اکران و بلیت‌فروشی کنند، عنوان کرد: با این کار، فرآیند اکران سیار محتواهای جذاب داخلی برای مخاطبان مختلف در شهرها و روستاها فراهم می‌شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳