ارتش اسرائیل به هدف‌ قرار گرفتن ۲ پایگاه هوایی در عملیات ایران اعتراف کرد

جای سیلی ایران روی نقشه

ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد در پاسخ موشکی ایران، ۲ پایگاه هوایی در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار گرفته است. چند روز پس از عملیات گسترده ایران در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم روز جمعه و برای اولین بار به هدف قرار گرفتن ۲ پایگاه هوایی خود اعتراف کرد.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد پایگاه‌های هوایی «نواتیم» در صحرای نقب و «تل‌نوف» در مرکز فلسطین اشغالی، هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته است.
در همین حال، بامداد جمعه شبکه سی‌ان‌ان با بررسی چندین تصویر ماهواره‌ای خبر داده در حمله موشکی شامگاه سه‌شنبه ایران، حداقل سه سازه در نواتیم ویران شده و چندین گودال نیز بر اثر اصابت موشک‌ها در این پایگاه ایجاد شده است.
سی‌ان‌ان خبر داده که طبق تصاویر ماهواره‌ای، چند انفجار در نواتیم روی داده و موشک‌ها حفره‌های بزرگی را در سقف آشیانه‌های نگهداری هواپیماهای بزرگ‌تر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند. پایگاه نواتیم در واقع محل استقرار جنگنده‌های اف35- رژیم صهیونیستی است.
سومین سازه تخریب‌شده هم در قسمت شمالی آشیانه‌ها قرار دارد و هنوز مشخص نیست کاربرد این سازه چه بوده است. طبق این تصاویر، یک باند پایگاه، چند تاکسی‌وی‌ که در واقع مسیر حرکت هواپیما برای ورود به باند یا خروج از آن هستند و نیز مسیرهایی در پایگاه نواتیم هدف قرار گرفته‌اند.
پیش از این، خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس روز پنجشنبه با انتشار تصاویری از آسیب قطعی به پایگاه هوایی صهیونیستی «نواتیم» خبر داد. این خبرگزاری امریکایی اعلام کرد که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای طی پاسخ موشکی ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قالب عملیات «وعده صادق ۲» پایگاه هوایی صهیونیستی «نواتیم» آسیب دیده است.
آسوشیتدپرس تأکید کرد که طبق این عکس‌های ماهواره‌ای ویرانی‌ها و آسیب‌ها به سقف ساختمان‌های نزدیک باند اصلی این پایگاه هوایی صهیونیستی در نتیجه حمله موشکی ایران مشهود است.
وبگاه «میدل‌ایست‌آی» هم در گزارشی به گزارشات متناقض منابع صهیونیستی و امریکایی پیرامون میزان خرابی‌های ناشی از اصابت‌ موشک‌های بالستیک ایران به پایگاه‌های هدف پرداخت.
این وبگاه انگلیسی نوشت: «پس از حمله موشکی گسترده ایران به سراسر اسرائیل که با استفاده از موشک‌های بالستیک انجام شد، تصاویر گسترده‌ای از اصابت تعداد بسیاری از موشک‌های ایران منتشر شد. اما سانسور رسانه‌ای و اطلاعاتی اعمال شده از سوی اسرائیل، تخمین دقیق میزان موفقیت عملیات ایران را با چالش روبه‌رو کرده است.»
میدل‌ایست‌آی افزود: «در همین حین، رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی و امریکایی گزارش‌های متناقضی درباره عملیات ایران ارائه می‌کنند. نشریه امریکایی وال‌استریت ژورنال روز چهارشنبه در گزارشی مدعی خرابی اندک پایگاه‌های نظامی اسرائیل شد».
این نشریه انگلیسی در ادامه با تأکید روی گزارش متناقض رسانه‌های اسرائیلی و امریکایی نوشت: «ادعای وال‌استریت ژورنال درحالی است که موشک‌های ایران با موفقیت به پایگاه نواتیم و محل استقرار جنگنده‌های اسرائیلی اصابت کرده و اسرائیل از ورود خبرنگاران آزاد به این پایگاه هوایی جلوگیری کرده است.»
میزان سانسور اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی درحالی است که ارتش این رژیم به خبرنگار میدل‌ایست‌آی علت محدودیت‌های اعمال شده را «خواست اسرائیل برای جلوگیری از انتشار اطلاعات به منظور عدم آگاهی ایران و آشکار نشدن میزان خرابی‌های ناشی در پی حمله ایران» توصیف کرده است.
این رسانه انگلیسی در ادامه گزارش خود نوشت: «با وجود خرابی‌های آشکار که در پی حمله ایران شکل گرفته‌اند، اسرائیل و امریکا درحال طرح ادعای خود مبنی بر موفقیت ائتلاف تشکیل شده در مقابله با موشک‌های ایرانی هستند.» میدل‌ایست‌آی افزود: «ادعای این مقامات و کشورها درحالی است که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی حاکی از موفقیت گسترده ایران و عدم مقابله پدافند هوایی اسرائیل یا گنبد آهنین مشهور آن با موشک‌های ایران است و بسیاری از موشک‌ها بدون هیچ مانعی به اهداف خود اصابت کرده‌اند.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳