حزب‌الله حملات خود در سرزمین‌های اشغالی را گسترش می‌دهد

لبنان ایستاده است

حملات محتاطانه زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان برای بار دوم طی روزهای اخیر به کمین حزب‌الله برخورد کرد و نیروهای مقاومت لبنان با انفجار بمب‌ها در مسیر نیروهای تکاور اسرائیل سبب کشته و مجروح شدن بیش از 20 افسر و نظامی ارتش اسرائیل در شهرک‌های مارون الراس و یارون شدند.
علاوه بر آن، منابع خبری عبری از شلیک موشک‌های حزب‌الله به محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه الخضیره در قیساریا واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این رسانه‌ها گفته‌اند نتانیاهو در زمان حمله موشکی مقاومت در اقامتگاه خود بود و با به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار، به پناهگاه رفته است.
برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در حانیتا، حیفا، کرایوت، عکا و نهاریا خبر دادند.
این رسانه‌ها در واکنش به رگبار موشک‌ها از لبنان و تلاش اسرائیل برای رهگیری آنها اعلام کردند: آسمان حیفا و کاریوت دچار جنون شده است.
یک پایگاه عبری‌زبان نیز از «تلاش برای هدف قرار دادن سکوی گاز و یک نیروگاه برق قیساریه» خبر دادند.
خبرنگار المیادین در جنوب نیز از شلیک موشک‌های میان‌برد به سمت شمال دریاچه طبریا خبر داد.
در ادامه، مقاومت اسلامی لبنان، صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن پایگاه گلیوت و مقر موساد در شمال تل ‌آویو را به عنوان بخشی از مجموعه «عملیات خیبر» علیه ارتش اشغالگر اسرائیل پخش کرد. آنها همچنین اعلام کردند که با چندین فروند موشک فادی۲ پایگاه نظامی ناشر در شرق حیفا را هدف قرار دادند.

حملات پی در پی مقاومت
 جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که هفت پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار داده است. شهرک الکریوت واقع در شمال حیفا، پایگاه ایلانیای رژِیم صهیونیستی، محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در جنوب کریات شمونه و شهر اشغالی صفد در شمال فلسطین مورد حملات موشکی آنها قرار گرفت. مقاومت اسلامی لبنان همچنین نیروهای زرهی و نظامیان صهیونیست را در مارون الراس هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد که در پی آن چندین نظامی این رژیم به هلاکت رسیده یا زخمی شدند. حزب‌الله لبنان در بیانیه هفتم روز جمعه اعلام کرد که مرکز نظامی رویسات العلم در تپه‌های کفرشوبای لبنان را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده که مستقیم به هدف مورد نظر اصابت کرده است. علاوه بر آن، یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در سایت نظامی المالکیه هدف حملات راکتی قرار داده که منجر به کشته و زخمی شدن سرنشینان آن شده است.
در ادامه نیز، مجاهدان حزب‌الله تجمع خودروهای نظامی و سربازان دشمن اسرائیلی در صعسا را ​​با موشک سنگین بورکان هدف قرار دادند.

اسرائیل همچنان در حال جنایت
در ضاحیه
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که لبنان را در محاصره قرار دهد و برای اجرایی شدن این موضوع ضمن تهدید حمل‌و‌نقل هوایی، راه‌های مواصلاتی خاکی لبنان با سوریه را تخریب می‌کند. در همین راستا، روز گذشته ارتش اشغالگر اسرائیل به اطراف گذرگاه المصنع در مرز لبنان و سوریه حمله کرد که موجب قطع مسیر ارتباطی لبنان و سوریه شده است.
رژیم صهیونیستی نیز در تداوم حملات جنایت‌بار به جنوب و شرق لبنان، ضاحیه بیروت، کانون اهداف خود را بمباران کرد. یک منبع اسرائیلی به وبگاه آکسیوس گفت که هدف از بمباران ضاحیه، هاشم صفی‌الدین بود. اما دو منبع دیگر اسرائیلی نیز به این وبگاه گفتند که هنوز نتیجه عملیات مشخص نیست. به ادعای این منابع، سید هاشم صفی‌الدین در پناهگاهی در عمق زمین مستقر بود که هدف این بمباران قرار گرفته است. یک منبع نزدیک به حزب‌الله به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش اشغالگر اسرائیل 11 مرتبه ضاحیه را بشدت بمباران کرد. رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که عملیات ضاحیه جنوبی بیروت از سوی ناوهای جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل بوده است. گفته شده در یکی از حملات، اطراف بیمارستان «السان تیریز» مورد هدف قرار گرفته است.
منابع لبنانی گزارش دادند شهرک الناقوره و مجدل زون در منطقه صور واقع در جنوب لبنان هدف حمله هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی همچنین شهرک الخیام، کفرکلا و العدیسه در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.همچنین منابع لبنانی، از حمله هوایی اسرائیل طی دو نوبت به اطراف شهر جنتا در البقاع واقع در شرق لبنان خبر دادند. این منابع اعلام کردند که شهرک عیترون، مارون الراس و یارون در جنوب لبنان نیز هدف حملات توپخانه‌ای رژیم اسرائیل قرار گرفت.
همچنین، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد «محمد رشید سکافی»، فرمانده بخش ارتباطات حزب‌الله را در حملات روز گذشته در بیروت به شهادت رسانده است. در بیانیه ارتش صهیونیستی ادعا شده سکافی از سال ۲۰۰۰ در این سمت بوده و تلاش‌های گسترده‌ای برای گسترش توانمندی‌های ارتباطی میان یگان‌های مختلف حزب‌الله انجام داده بود.
در ادامه، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد که عملیات‌ها تا زمان نابودی تمام زیرساخت‌هایی که حزب‌الله از آنها برای انجام حمله استفاده می‌کند ادامه می‌یابد.
طبق اعلام وزارت بهداشت لبنان، طی حملات هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل 37 نفر شهید و 151 تن دیگر زخمی شده‌اند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳