اخبار

1/2 میلیارد دلار بودجه
برای مقابله با جبهه مقاومت
پنتاگون قرار است ۱.۲ میلیارد دلار برای حفظ کشتی‌های مستقر در دریای سرخ و همچنین پر کردن دوباره ذخایر موشک‌های رهگیری که برای دفع حملات ایران و نیروهای مقاومت منطقه از جمله حملات ارتش یمن به سرزمین‌های اشغالی و کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی استفاده شده است، هزینه کند. بنا بر ادعای ارتش امریکا، ۲ ناو نیروی دریایی این کشور به نام‌های «یواس‌اس بالکلی» و «یواس‌اس کول» برای رهگیری موشک‌های ایران در عملیات «وعده صادق۲» مشارکت داشتند و ۱۲ موشک رهگیر شلیک کرده‌اند. بنا بر گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده، طبق اسناد مرتبط با بودجه پنتاگون که به کمیته‌های دفاعی کنگره امریکا ارسال شده است، ۳۰۰ میلیون از این مبلغ به‌منظور «نگهداری از پیش برنامه‌ریزی‌نشده ناو آبی‌خاکی یواس‌اس باتان و همچنین کشتی‌های همراه ناوگروه ناو هواپیمابر یواس‌اس دوایت آیزنهاور که در دریای سرخ در حال عملیات بودند» اختصاص خواهد یافت.

پنتاگون: امریکا به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه نیست
«سابرینا سینگ» گفت امریکا نمی‌خواهد شاهد گسترده شدن درگیری در منطقه باشد و واشنگتن به‌دنبال جنگ با هیچ گروه، سازمان یا کشوری در منطقه غرب آسیا نیست.
سخنگوی پنتاگون با اشاره به عملیات «وعده صادق۲» ایران در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: ما درباره جزئیات پاسخ اسرائیل به ایران رایزنی می‌کنیم اما این به معنای مشارکت واشنگتن در آن نیست، اما نیروهای ما در خاورمیانه در صورت درخواست کمک اسرائیل، آماده هستند.  وی همچنین به درگیری حزب‌الله و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت اختلافی بین وزیر دفاع امریکا و شورای امنیت ملی درباره حملات اسرائیل به لبنان وجود ندارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳