فضای مجازی

هشتگ برای عزت ایران
کاربران ایکس با هشتگ برای عزت ایران نسبت به «عملیات وعده صادق2» واکنش نشان دادند.
کاربران در این باره نوشتند: صنایع موشکی و دفاعی ایران هیچ‌گاه در هیچ مجمع جهانی چنین دفاع جانانه‌ای به‌خود ندید!
پای وطن که در میان باشد یک صدا و متحد در برابر اهریمنان ایستاده‌ایم.
انصافاً پیام مقتدرانه‌ای مخابره کردید و نشون دادید در جهت تحقق منافع‌ ملی، اختلاف فاحش با امثال روحانی دارید.
اما تمام مردم ایران دیشب به ایرانی بودن خود افتخار کردند. ببینید و لذت ببرید این تنها گوشه‌ای از حماسه موشک‌های ایران است.
به والله قسم اگر تک تک شما پودر شوید و شهرهایتان به تلی از خاکستر تبدیل شود تاوان یک قطره خون #السید- حسن- نصر- الله نخواهد بود.
زیر سایه اقتدار حضرت آقا دست به دست هم دادیم # برای- عزت- ایران
مگه پزشکیان نگفت اگه سازمان‌های بین‌المللی نتانیابو رو سر جاش ننشونن ما پاسخ مناسب خواهیم داد؟! پس همیشه از ایران حرف شنوی داشته باشید که به نفعتونه.
کاربران همچنین با انتشار عکس‌هایی از رئیس‌جمهور پزشکیان با لباس جبهه نوشتند: رزمندهٔ دیروز، شیرمرد امروز.
کاربر دیگری هم نوشت: حالا فهمیدین با چه رئیس‌جمهوری طرفین # پزشکیان از نسل باکری‌هاست. بزنه میزنیم … علی پشت و ‌پناهت مرد …
کاربری هم با انتشار عکس شهید حسین امیرعبداللهیان نوشت: وعده تنبیه شما دیشب عملیاتی شد ولی جای خودتون خالی بود آقای دیپلمات.
 جمله‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان عبری در صفحه ایکس نیز منتشر شده با این عنوان که ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه الهی کوبنده‌تر خواهد شد.
همچنین حساب کاربری دفتر رهبر انقلاب پس از حمله موشکی به اسرائیل توئیتی منتشر کرد و نوشت: ‌نَصرٌ مِنَ‌الله و فَتحٌ قرِیب...
 
تغییر دیوارنگاره میدان فلسطین
طرح دیوارنگاره میدان فلسطین تهران پس از عملیات وعده صادق ۲ تغییر کرد. این طرح در واکنش به حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی با شعار عبری «آغاز پایان صهیون» در میدان فلسطین نصب شده است.
 
نامگذاری ۱۰۰ مولود جدید به نام نصرالله در عراق
کانال تلگرامی مطالعات عراق پستی را در صفحه مجازی‌اش منتشر کرد و نوشت: به گفته مصطفی سناد نماینده پارلمان عراق در وزارت بهداشت عراق از نامگذاری ۱۰۰ مولود جدید به نام نصرالله خبر داده است.
 
حسرت دیدارش در من باقی ماند
جلیل سامان کارگردان چهارگانه «زیرخاکی» در دلنوشته‌ای از احساسات خود نسبت به کشور لبنان و بویژه شهید سیدحسن نصرالله قلم زد. در متن دلنوشته جلیل سامان آمده است: اولین و آخرین باری که به لبنان رفتم برای تحقیق سریال «شهید چمران» بود. آنجا رزمنده‌ها، خانواده‌ها و همسران شهدایی را ملاقات کردم که نظیرش را فقط در دهه شصت ایران دیده بودم. با تمام وجودم درک کردم که شیعیان جنوب لبنان بعد از دهه‌ها مقاومت بی‌ادعا و خالص پای کار دین و وطن و مقاومت هستند. به وجد آمدم و افسوس خوردم. در ادامه این متن آمده: نام لبنان همواره برای من تداعی‌کننده چمران و سیدحسن است. شاید به جرأت بتوان گفت مقاومت را در لبنان امام موسی صدر و چمران بر پایه تفکر شیعی پایه‌گذاری کردند اما سرانجام این سید حسن بود که در ادامه توانست با ایجاد انسجام در یکی از سخت‌ترین و پرایرادترین و گونه‌گون‌ترین ساختارهای ملی و حکومتی دنیا مقاومت را استحکام بورزد. و اولین شکست تاریخ را برای صهیونیست‌ها به بار بیاورد. کارگردان «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» در توصیف شهید بزرگ مقاومت نوشته است: سیدحسن یکی از بی‌نظیرترین رهبران دنیا بود که حسرت دیدارش در من باقی ماند. چهره‌ای که همیشه برای من با لبخند و صلابت بود و برای تسلیم کردنش هیچ راهی جز ریختن خونش وجود نداشت!

جهان به زیر پایمان رعشه رفته است
حمیدرضا اکبری شروه، از شاعران کشورمان شعری درباره وعده صادق ۲ نوشته است.
برای تو
و دوباره وعده صادقی
نحن قادمون
ما تنها به پنجره ماه نگاه می‌کنیم
مویه نمی‌کنند
ایل را به جشن
دوباره به گرده جهان
از نسل خیبر و
نگاه کنید

 

یادت مقدس است نصرالله!
به تارهای عنکبوت!
که باد هم وحشت کرد
زنانمان غمگین نیستند
دوباره آقا!
مهمانی برده است
تسمه می‌کشیم
معجزه‌های پیامبریم ما!
جهان به زیر پایمان رعشه رفته است

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه - ۱۲ مهر ۱۴۰۳