به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد

نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با رؤسا و کارشناسان اداره HSE


در حالی که قرار بود طی مراسمی ویژه از کارکنان اداره ایمنی و آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت تهران تجلیل شود، به حرمت عزای عمومی به مناسبت شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت در منطقه سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، به نشست صمیمانه مدیرعامل با رؤسا و کارشناسان اداره HSE بسنده شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در این نشست صمیمانه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان و بیان خاطراتی از دیدار با وی بیان داشت: «نیابت» یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی برای مقابله با استکبار جهانی است که مجاهدان حزب‌الله لبنان در پیشانی این جبهه قرار دارند. بی‌شک مکتب و محور مقاومت قائم به فرد نیست و از خون این مجاهد عالیقدر هزاران «سیدحسن نصرالله» جوانه خواهد زد.
وی ادامه داد: کارکردن در شرکت پالایش نفت تهران همانند حضور در خط مقدم جبهه مخاطره‌آمیز و مقدس است. از این رو فرهنگ ایمنی همچون روح حاکم بر سازمان، یک ارزش بنیادین و مؤلفه کلیدی در پیشگیری و کاهش حوادث است که کارکنان در ایجاد و حفظ آن سهیم بوده و نقش مؤثری دارند. ارتقای فرهنگ و افزایش دانش و مهارت ایمنی همه کارکنان، مورد تأکید است تا به لطف خدا و تلاش دلسوزانه تمامی کارکنان شرکت اعم از ستادی و عملیاتی، شاهد پالایشگاهی امن و ایمن باشیم. خدا را شاکرم که با تلاش و جدیت همکاران در اداره ایمنی و آتش‌نشانی شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی کارکنان این ادارات هستیم.
ایران‌زاد جسارت، شجاعت و ازخودگذشتگی را ۳ فاکتور مهم آتش‌نشانان و همتراز با دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس توصیف کرد و افزود: همانگونه که مجاهدت رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس آرامش و آسایش را برای مردم کشور به همراه داشت، آتش‌نشانان نیز در مواجهه با هرگونه حادثه بدون هیچ چشمداشتی از جان خود می‌گذرند و فداکارانه به قلب آتش و دود می‌روند تا جبهه تولید استمرار یابد.
وی ادامه داد: با برگزاری رزمایش و دوره‌های تخصصی آموزشی باید توان جسمی، فکری و فنی آتش‌نشانان بیش از پیش افزایش یابد تا نه تنها در پالایشگاه نفت تهران، بلکه در هیچ پالایشگاهی در کشور شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در خاتمه این نشست صمیمانه با تأکید بر حل چالش‌ها و لزوم توجه به نوسازی ناوگان آتش‌نشانی بیان داشت: صیانت از سلامت نیروی انسانی، تأسیسات و محیط زیست به عنوان باارزش‌ترین سرمایه‌های ملی کشور باید همواره مدنظر قرار گیرد که در این راستا می‌بایست قبل از انجام هرگونه عملیات مخاطره آمیز، ریسک‌های مربوط به آن شناسایی و راهکارهای مقابله با آنها تعیین شده و بر حسن اجرای این راهکارها با حساسیت نظارت داشت که این مهم منتج به افزایش سطح آمادگی سازمانی، تولید کیفی محصولات و پایداری تأسیسات در شرایط پر مخاطره و تحریم‌های ظالمانه خواهد شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه - ۱۲ مهر ۱۴۰۳