اظهارات محسن اسلام‌زاده از تجربه حضور در لبنان

بغض مردم هنوز نترکیده است

فرهنگی/ مستندسازی جنگ و بحران یکی از پرخطرترین کارهاست. مستندسازان ایرانی هر جا که رویدادی سیاسی و اجتماعی و بزرگ رخ داده در میانه آتش ایستاده‌اند تا روایتی دست اول از میدان ارائه دهند. محسن اسلام‌زاده که این روزها در لبنان مشغول فعالیت‌های تصویری مستند و حتی کار خبری برای رسانه‌ها درباره اتفاقات بیروت است در گفت‌وگویی درباره تجربه حضور در شرایط جنگی و وضعیت مردم لبنان توضیحاتی ارائه داده است.
او که از 9 ماه پیش به لبنان رفته، سوژه اصلی مستند تازه خود به نام «بهشت کوچک» را در نقطه صفر مرزی بین لبنان و اراضی اشغالی فلسطینی تصویر کرده است. اسلام‌زاده که بعد از ماجرای انفجار پیجرها دوباره به لبنان برگشته و علاوه بر ساخت مستندی دیگر، مشغول فعالیت خبری نیز هست، در این باره گفته است: «دوبار تاکنون به جنوب لبنان رفتم و یک بار به روستای مرجعیون که مشرف به منطقه سرزمین‌های اشغالی شمال فلسطین است. یک بار هم تا اردوگاه رشیدیه فلسطینیان رفتم. سوژه‌هایی انتخاب کردم اما زنجیره حوادثی که رخ می‌داد، باعث شد بیشتر وارد کار خبری شوم.»
او درباره وضعیت حاکم بر لبنان بعد از شهادت سیدحسن نصرالله گفته است: «وضعیت مردم خوب نیست چون پدرشان و پشتیبانشان را از دست داده‌اند. به نظرم مردم هنوز بغض دارند و هنوز بغضشان نترکیده است و احتمالاً روحیه مردم در تشییع سیدحسن نصرالله بازیابی می‌شود.»