اخبار

ترکیب روسیه با سعدالله‌یف تکمیل شد
عبدالرشید سعدالله‌یف با پیروزی در دیدار انتخابی به عنوان نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم روسیه در رقابت‌های جهانی معرفی شد. در دیدار انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی، عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده ۷ طلای جهان و المپیک و ملقب به تانک روس مقابل آلن باگایف با نتیجه ۱۰ بر ۷ به برتری رسید و به عنوان نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم روسیه در رقابت‌های قهرمانی جهان انتخاب شد. کامران قاسمپور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در رقابت‌های جهانی است و دیوید تیلور نیز برای امریکا در این وزن به میدان می‌رود. به این ترتیب ترکیب تیم روسیه در رقابت‌های جهانی آلبانی با حضور زائور اوگویف در وزن ۶۱ کیلوگرم، اینالبک شریف در وزن ۷۰ کیلوگرم، ماگومد ماگومایف در وزن ۷۹ کیلوگرم و عبدالرشید سعدالله‌یف در وزن ۹۲ کیلوگرم کامل شد.


رنکینگ جدید فیده
سقوط ۲ پله‌ای مقصودلو
پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج، با دو پله سقوط نسبت به ماه قبل نفر 25 جهان شد. در این رده‌بندی مگنوس کارلسن با ریتینگ ۲۸۳۱ همچنان نفر اول دنیا در بخش کلاسیک است و مقصودلو با ریتینگ ۲۷۱۹ (۴ واحد کاهش ریتینگ) و با ۲ پله سقوط روبه‌رو شد. سیدمحمدامین طباطبایی نیز با ریتینگ ۲۷۰۲ (۱۲ واحد کاهش ریتینگ) و با ۳ پله سقوط در رده 29 است. اما پرهام مقصودلو برعکس سقوطش در رنکینگ جهانی در رده اول رنکینگ ایران ایستاده است. در بخش زنان نیز ییفان هو از چین با ریتینگ ۲۶۳۳ در رده اول قرار دارد و مبینا علی‌نسب استاد بزرگ شطرنج ایران با ریتینگ ۲۳۵۲ (۱۶واحد افزایش ریتینگ) در رده ۹۴ برترین شطرنج‌بازان جهان ایستاد. تیم ایران با میانگین ریتینگ ۲۵۶۲ در رده بیست‌ویکم جهان قرار گرفته است.


خوشحالی کاستیو از ورود به تهران
رافائل کاستیو، سرمربی تیم ملی هندبال ایران، با استقبال دبیرکل فدراسیون هندبال وارد تهران شد. او قرار است دیدارهای هفته نخست لیگ برتر هندبال را از نزدیک رصد و عملکرد بازیکنان را زیرنظر بگیرد. مسابقات لیگ برتر هندبال از روز 15 مهر آغاز می‌شود. رافائل گویخوسا کاستیو اسپانیایی 26 شهریور به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ایران معرفی شد. رافائل در بدو ورود به ایران گفت: «خیلی هیجان‌زده‌ام و واقعاً خوشحالم از اینکه دوباره اینجا هستم. آماده شروع کار هستم. ابتدا مسئولان فدراسیون را می‌بینم و بعد کارم را شروع می‌کنم.دوست دارم مدال برنز آسیا را تکرار و البته در رده بالاتری قرار بگیریم.»


پست جدید دبیر مستعفی اسکی
بهرام ساوه شمشکی دبیر مستعفی فدراسیون اسکی، پست جدیدی در فدراسیون گرفت. او که چند روز قبل به دلیل حضور در انتخابات از پست دبیری استعفا داده بود، امروز با حکم عباس نظریان رئیس فدراسیون، مدیر اجرایی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳