ایران در «ایران»

آغاز فصل صید میگو درآب‌های هرمزگان
بندرعباس - فصل صید میگو از روز گذشته در محدوده آب‌های استان هرمزگان آغاز شد.
«مسعود بارانی» مدیرکل شیلات هرمزگان با اعلام این خبر و در بازدید از صیدگاه‌های میگو در آب‌های هرمزگان اظهار کرد: با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به مدت هشت روز (۲ تا ۹ مهر) اجرا شد، فصل صید میگو آغاز شده است. بارانی تصریح کرد: صیدگاه میگو در هرمزگان به‌صورت یکپارچه از آب‌های سیریک تا منطقه طولا در قشم است.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: افزون بر ۱۵۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود ۲ هزار نفر صیاد و تعدادی قایق جهت جمع‌آوری میگوی صید شده، در فصل صید میگو امسال مشارکت دارند. بارانی برنامه‌ریزی برای حضور منظم و بموقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صید شناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعات خارج از زمان تعیین‌شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف را از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال عنوان کرد.
در همین حال، «عباس مؤیدی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: هرمزگان توانسته با صید سالانه افزون بر ۳۶۶ هزار تن رتبه نخست در شاخص‌های صید و صیادی را به خود اختصاص دهد. وی افزود: استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و افزون بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

ساخت‌وساز‌های غیرمجاز ۲۰ ساله روستای زیارت متوقف شد
گرگان – رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: ساخت‌وساز‌های غیرمجاز ۲۰ ساله در روستای زیارت را با احداث پست بازرسی در ابتدای این روستا متوقف کردیم.
حیدر آسیابی در نشست مجمع نمایندگان استان گلستان افزود: پتروشیمی استان 17 سال معطل مانده بود که با اقدامات شبانه‌روزی دستگاه قضا در استان، مشکلات آن حل شد.
وی با اشاره به تفویض اختیارات رئیس قوه قضائیه به خود برای رفع مشکلات آشوراده نیز افزود: خوشبختانه با تصمیمات و اقدامات صورت‌گرفته ظرف مدت یک ماه این معضل برطرف شد. مشکلات مردم درباره مجتمع موج‌های آبی گنبد نیز با ورود دستگاه قضا حل شد.  آسیابی با اشاره به اعطای سند برای پارک ملی آزادشهر افزود: از سایت زباله این شهرستان دو بار بازدید کردیم و مشکلات تاحدودی حل شد و اقدامات برای رفع مشکلات مردم ادامه خواهد داشت.

۸۸ درصد راه‌های روستایی خوزستان آسفالت شدند
اهواز - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۸۸ درصد راه‌های روستایی استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان نیز از راه آسفالته برخوردار شدند.
مرتضی بهداروندی گفت: در نیمه نخست امسال ۷۲۵ کیلومتر عملیات درزگیری، لکه‌گیری، روکش آسفالت بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی و روستایی و آسفالت سطحی راه روستایی با اعتباری بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اجرایی شد. وی با بیان اینکه عمده طرح‌ها در محور‌های منتهی به پایانه‌های مرزی تعریف و به اجرا رسیده است، افزود: در بازه زمانی یادشده ۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی با اعتباری بیش از ۲ هزارو ۸۸۰ میلیارد ریال نیز ساخته شد و با طرح‌های تعریف شده در بخش نگهداری راه‌ها، سطح کیفی آسفالت در جاده‌های اصلی و فرعی استان به میزان قابل‌توجهی ارتقا یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد
تأمین زمین برای ۲۷ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن
اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از نهایی شدن تأمین زمین برای ۲۷ هزار و ۸۷۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای این استان خبر داد. محبوب حیدری اظهار کرد: طبق آخرین آمار، درخواست ۳۷ هزار و ۳۲۳ متقاضی برای بهره‌مندی از این طرح به صورت نهایی تأیید شده و بیش از ۲۹ هزار و ۱۲ متقاضی آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریال خود را واریز کرده‌اند.
وی با ارائه گزارشی از روند احداث واحدهای مسکونی حمایتی اظهار کرد: این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به مرحله عقد قرارداد رسیده است. حیدری گفت: آماده‌سازی معابر عمومی و پروژه‌های مربوط به زیرساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و حمایت صندوق ملی مسکن در مرحله اجراست.  وی ادامه داد: پروژه ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن به نام شهید داور یسری در شهرک اندیشه شهر اردبیل تا پایان سال‌ جاری تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد. وی بیان کرد: در راستای اجرای توافق‌های بین‌دستگاهی، زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع برای ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل برای کارکنان حائز شرایط نیروهای مسلح استان اختصاص یافته است.

وجود ۱۰۰۰ کلاس درس ناایمن در خراسان‌شمالی
بجنورد- مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی از وجود ۱۰۰۰ کلاس درس ناایمن در این استان خبر داد. امین فلاح‌کوشکی اظهار کرد:۱۰۰۰ کلاس درس یاد شده در قالب ۱۵۰ مدرسه است و باید تخریب و بازسازی شوند. وی افزود: اکنون 6 پروژه مدرسه‌سازی در قالب پروژه‌های ملی و 5 پروژه نیز در قالب پروژه استانی در حال انجام است. علاوه بر آن، ۱۸ پروژه جدید آموزشی را با استفاده از اعتبارات استانی شروع کرده‌ایم که تعداد کلاس‌های این پروژه‌ها ۱۲۰ کلاس است. از این تعداد، ۱۲ کلاس درس خیرساز است. فلاح‌کوشکی گفت: در حال حاضر در این استان ۸۰۰۰ کلاس درس در قالب ۱۷۰۰ پروژه وجود دارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳