خراسان جنوبی جوان‌تر شد

بیرجند- رتبه جوانی استان خراسان جنوبی با توجه به طرح‌‌های جوانی جمعیت و افزایش تولد بهبود پیدا کرده و از رتبه یازدهم کشوری از نظر تعداد سالمندان به رتبه ۲۲‌ رسید.
«حسن شرفی»،مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این استان ۸۷ هزار نفر سالمند دارد که ۱۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و امسال از این لحاظ رتبه ۲۲ کشور را داریم.
وی افزود: ۴۰ هزار نفر از سالمندان استان، آقا و ۴۷ هزار نفر خانم هستند که در مجموع ۴۵ هزار سالمند استان در شهر و ۴۲ هزار سالمند در روستا‌ها زندگی می‌کنند. این مقام مسئول تصریح کرد: بخش عمده‌ای از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و ما سالمندان معلول را تحت پوشش خدمات مستمری ماهانه خود به مبلغ ۹۰۰ هزار تومان قرار داده‌ایم. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: آن دسته از سالمندانی که معلولیت شدید دارند علاوه بر مبلغ مستمری، دو میلیون و صد هزار تومان به عنوان حق پرستاری دریافت می‌کنند؛ همچنین طرح مراقبت از سالمند در منزل داریم که خدمات پرستاری در منزل به سالمندان ارائه می‌شود. شرفی افزود: در مورد سند ملی سالمندان نیز جزو اولین استان‌ها بودیم که این موضوع را بومی‌سازی کردیم و با جدیت وظایف دستگاه‌ها تعریف و اعلام شد که ماحصل آن کسب رتبه دوم در سال ۱۴۰۱ و کسب رتبه سوم در سال ۱۴۰۲ در کشور بود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳