وعده صادق 2 و پیام ایستادگی ایران در برابر هر تهدید ‌

بالاخره روز موعود فرارسید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک صدها موشک بالستیک قلب سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله قرار داد. درحالی که شبکه خبر و رسانه‌های بین‌المللی در حال پخش زنده تصاویر تل‌آویو بودند، روابط عمومی سپاه با صدور اولین اطلاعیه‌ خود اعلام کرد که در پاسخ به ترور شهدای مقاومت، شهیدان دکتر اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد.
متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: «امت بزرگ اسلامی، ملت شریف و شهید پرور ایران؛ لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت امریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزئیات آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید. خاطر نشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.»
همزمان با حمله موشکی سنگین جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونی، رسانه KHAMENEI.IR جمله‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به زبان عبری در صفحه توئیتر (ایکس) منتشر کرد:
«ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد.»
سپاه همچنین ساعتی پس از اطلاعیه اول خود، در بیانیه‌ای دیگر به جزئیات حمله خود علیه اهداف صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد:«با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق 2 با رمز یا رسول الله (ص) مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار گرفتند.
در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری ؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت مورد اصابت قرارگرفتند.
 علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد  90درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده  است .»
این اطلاعیه در حالی منتشر شد که خبرگزاری صداوسیما نیز در خبری اختصاصی اعلام کرد: سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح، رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد.
پیام پزشکیان خطاب به نتانیاهو
رئیس جمهور در اولین واکنش پس از عملیات وعده صادق2 در پیامی اعلام کرد:«بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.»

هر استان چند موشک
موشک‌های نیروی هوافضای سپاه از مبدأ اغلب استان‌های کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. همزمان با اعلام خبر عملیات، مردم اصفهان، تبریز، قم، تهران، کرمانشاه و شیراز به همراه مردم اغلب استان‌های کشورمان تصاویر موشک‌های شلیک شده را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. در همین رابطه روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که تنها در نیم ساعت ابتدایی حمله، بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سوی اسرائیل شلیک شد و صدای انفجار در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسید.
هیمنه گنبد پوشالی شکسته شد
با توجه به تصاویر متعددی که از حمله موشکی سپاه به سرزمین‌های اشغالی منتشر شد و البته بنابر گزارش منابع خبری، بیش از 80 درصد از موشک‌های شلیک شده با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. به عبارتی خیلی ساده‌تر باید گفت که کوه گنبدآهنین موش زایید و در رهگیری موشک‌های شلیک شده مطلقاً ناکام بود. البته این ناکامی مختص پدافند اسرائیل نبود. پدافندهای مستقر امریکا و برخی کشورهای اروپایی که برای کمک به رژیم صهیونیستی در منطقه مستقر هستند نیز نتوانستند موشک‌های ایران را رهگیری کنند. کشور اردن نیز برخلاف عملیات وعده صادق، از رهگیری موشک‌های شلیک شده به تل‌آویو عاجز بود. به‌نظر می‌رسد از آنجایی که موشک‌های شلیک شده از نوع بالستیک و شاید هایپرسونیک بوده، پدافند هوایی اسرائیل و کشورهای هم‌پیمانش از رهگیری موشک‌ها ناتوان بودند.

خشنودی محور مقاومت از عملیات موشکی سپاه
همزمان با اصابت موشک‌های سپاه به سرزمین‌های اشغالی، مردم مظلوم فلسطین، تصاویر شادمانی و خوشحالی خود از حمله به سرزمین‌های اشغالی را به اشتراک گذاشتند. همچنین گروه‌های مقاومت منطقه از جمله حماس، حزب‌الله، مقاومت عراق و جنبش انصارالله یمن نیز انجام موفقیت‌آمیز این عملیات را به ایران تبریک گفتند.

سانسور شدید در اسرائیل
به رغم انتشار گسترده از اصابت ده‌ها موشک ایرانی به قلب اسرائیل که حکایت از وارد آمدن خسارت و تلفات سنگینی به رژیم صهیونیستی دارد، مقامات این رژیم دست به سانسور گسترده اخبار حمله ایران زدند. چه آنکه سخنگوی ارتش اسرائیل از ساکنین سرزمین‌های اشغالی درخواست کرد هیچ گونه سند و تصویری از محل موشک‌ها و اهداف منتشر نکنند و به اشتراک نگذارند. وزارت دفاع امریکا نیز اعلام کرد که خواستار توسعه درگیری در منطقه نبوده و از ایران می‌خواهد که حملات بعدی خود را متوقف کند.