اخبار

حمایت دستگاه قضا
از بازگرداندن اتباع غیرمجاز
سخنگوی قوه قضائیه گفت: وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد و در همه بخش‌ها بخصوص در حاشیه‌ شهرها به دلیل اینکه امکانات کمتر و محرومیت‌ها بیشتر است امکان دارد جرم اتفاق بیفتد. اصغر جهانگیر درباره ساماندهی اتباع غیرایرانی در کشور گفت: در این زمینه از سازمان ملی مهاجرت دعوت کردیم و جلسات مشترکی با آنها در خصوص اینکه چگونه می‌توان از حضور اتباع به عنوان فرصت‌های کشور استفاده کرد و خدای نکرده اگر تهدید یا ضعفی وجود دارد چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد، تشکیل شد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر سازمان ملی مهاجرت در این خصوص برنامه کاملی را دنبال می‌کند. جهانگیر خاطرنشان کرد: در هر صورت وظیفه اصلی رسیدگی به مسائل اتباع، مربوط به دولت است و ضابطان بویژه نیروی انتظامی در این زمینه برنامه‌های خوبی برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن اتباع دارند. بازگرداندن اتباعی که به صورت غیرمجاز در کشور هستند از موضوعاتی است که دولت آن را دنبال می‌کند. در هر بخشی هم که به قوه قضائیه و همچنین به معاونت اجتماعی این قوه نیاز داشته باشند، این آمادگی را داریم که به آنها کمک کنیم تا ان‌شاءالله این حوزه سر و سامان بهتری بگیرد./ایسنا

توزیع گسترده شیرخشک در هفته اخیر
رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش توزیع شیرخشک خبر داد و گفت: ظرفیت تولید شیرخشک در کشور بیش از نیاز است و سه میلیون قوطی شیرخشک در یک هفته اخیر توزیع شده است. به گزارش سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی با اشاره به توزیع ۴۲۶ هزار عدد انواع ببلاک و ۵۳۳ هزار عدد انواع آپتامیل در ۱۰ روز گذشته تأکید کرد که برندهای مختلف شیرخشک با کاربرد یکسان قابلیت جایگزینی باهم دارند و الزامی به استفاده از یک برند خاص نیست. وی اظهار داشت: در هفت روز گذشته، یک میلیون عدد از محصولات شرکت پودر شیر مشهد توزیع شده و این توزیع همچنان ادامه خواهد داشت زیرا تولید با حداکثر ظرفیت در حال انجام است.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: به دلیل وجود خلأهایی در بازار، عطش بازار زیاد شده و از مردم درخواست می‌شود تا حد امکان بر استفاده از برندهای خاص اصرار نورزند.

برگزاری «آزمون استخدامی»
جدید دبیری تا پایان بهمن‌ماه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی، با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب مقطع متوسطه و امسال نیز ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر جذب شدند، گفت: برای سال آتی نیز پس از اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس در مقطع متوسطه، آزمون استخدامی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ایده‌آل‌ترین روش جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی است، افزود: امسال مقرر شد دانش‌آموزان حائز رتبه کشوری در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.  محمدمهدی کاظمی ادامه داد: جهت برنامه‌ریزی مطلوب‌تر، پیشنهاد شده تا آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه برگزار شود.

آغاز بزرگ‌ترین مزایده سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درباره بزرگ‌ترین مزایده این سازمان گفت: در این مزایده آگهی بهره‌برداری نزدیک به ۲۰۰۰ غرفه در بیش از ۳۰۰ بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران روی پرتال سازمان قرار دارد.
به گزارش «ایران»، مهدی بختیاری‌زاده با اشاره به شروع بزرگ‌ترین مزایده سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۳ از ۹ مهر گفت: بعد از انتشار آگهی این مزایده تأمین‌کنندگان، بهره‌برداران و کشاورزان می‌توانند ثبت‌نام و پیشنهاد خود را ارائه کنند تا وارد فرآیند عرضه بدون واسطه شوند، این مزایده در قالب کاربری‌های میوه و فرنگی، پروتئینی خرده‌فروشی، پروتئینی عمده‌فروشی، بازرگانی، دام زنده و حق بهره‌برداری پارکینگ‌ها ارائه می‌شود. بختیاری‌زاده افزود: علاقه‌مندان می‌توانند به مدت ۱۰ روز از طریق سایت سازمان به نشانی mayadin.tehran.ir و سامانه مزایده الکترونیک به نشانی mayadinonline.tehran.ir در این مزایده بزرگ شرکت کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳