وزیر کشور:

آموزش‌و پرورش ظرفیت بزرگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد


همایش تحول در پیشگیری ازاعتیاد و درمان معتادان برمبنای برنامه هفتم پیشرفت صبح روزگذشته با حضوراسکندر مؤمنی وزیر کشور، علیرضا کاظمی وزیرآموزش و پرورش و برخی مدیران ستاد مبارزه با موادمخدر در وزارت کشور برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اسکندر مؤمنی وزیر کشور در این برنامه ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت و شهید نیلفروشان، عنوان کرد: حادثه تلخی بود و کل جهان اسلام و ملت‌های آزاده متأثر شدند. بدون تردید نتیجه این خون بر زمین ریخته شده به نابودی رژیم جعلی و پوشالی صهیونیستی و تحکیم اتحاد جبهه مقاومت منجر خواهد شد.
وزیر کشور دغدغه بزرگ همه کشور را موضوع آموزش دانست و افزود: یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری موضوع آموزش و پرورش است که حضور دکتر کاظمی در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به این موضوع کمک شایانی  کند.
مؤمنی تأکید کرد: اگر ارتباط و تعامل هدفمندی با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم، می‌توانیم ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کار را پیش ببریم.
وزیر کشور یادآور شد: حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم که با احتساب والدین و معلمان، ظرفیت گسترده و هدفمندی در این وزارتخانه داریم که در هیچ وزارتخانه‌ای پیدا نمی‌شود.
وی گفت: اگر بخواهیم آینده بهتری برای کشور رقم زنیم و در عرصه علم و آموزش پیشرو باشیم باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم. بنابراین اولویت اول ما، وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. سامانه شاد روزانه ۱۰ میلیون بازدیدکننده دارد و یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ است.

 طراحی نقشه‌راه کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستورکار
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در این همایش با بیان اینکه آموزش و پرورش فعالیت‌های متعددی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: در نظر داریم نقشه راه کاهش آسیب‌های اجتماعی را طراحی کنیم. همچنین طرح‌های متعددی مانند همیار مشاور را داریم که بیش از۸۰ هزار دانش‌آموز در آن فعالیت دارند؛ اینها را آموزش می‌دهیم تا در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال شوند. این در حالی است که سامانه هوشمند نماد در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد.
  وزیرآموزش و پرورش گفت: بنا داریم تا به صورت هفتگی جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی را در وزارتخانه برگزار کنیم. امروز با تمام امکانات آمده‌ایم، بویژه اعتیاد که‌ ام‌المصائب مشکلات کشور است و امروز مسئولیت ما بسیار دشوار است.
وی به برخی دیگر از ظرفیت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: امروز شبکه شاد را داریم که روزانه ۱۰ میلیون کاربر دارد و روزانه وارد این پلتفرم می‌شوند. هیچ پیام‌رسانی نداریم که اینچنین ظرفیتی داشته باشند.
وی افزود: همچنین ۷۵۰ هزار مرکز مشاوره در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال داریم که متناسب با جامعه مخاطبان کار می‌کنند.
وزیرآموزش و پرورش تأکید کرد: دو رویکرد پیشگیری و مداخله را در مدارس باید به کار بگیریم و پیشنهاد می‌کنیم یک میز اعتیاد در معاونت پرورشی تشکیل شود تا حلقه ارتباط ستاد و ما باشد و برنامه‌های ستاد را راهبری کند تا فاصله‌ای بین ما و ستاد مبارزه با مواد مخدر نباشد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳