فضای مجازی

شبکه‌های اجتماعی تحت‌تأثیر خبر شهادت سیدحسن نصرالله است.
علاوه بر کاربران برخی هنرمندان عرصه‌های مختلف هم در این فضا نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند. آنچه می‌خوانید بخش‌های برگزیده از تازه‌ترین واکنش هنرمندان است.
 
راه سبز اسلام تا ظهور ادامه دارد
جمال شورجه نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما در یادداشتی که ایسنا منتشر کرده، آورده است: «مگر از عزیز دل سید جبهه مقاوت غیر از شهادت می‌توان انتظار دیگری داشت. سید جان آن روز که در لبنان سعادت دیدارت نصیبم شد برای فیلم حضرت یوسف علیه‌السلام بود با آغوش باز از من و مرحوم سلحشور استقبال کردی، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم روزی شاهد رفتن و پرواز الهی‌ات باشیم. آه و افسوس برای ماست اما راه سبز اسلام تا ظهور ادامه دارد.» مسعود ده‌نمکی نویسنده و کارگردان سینما با انتشار ویدیویی از سیدحسن نصرالله نوشته است:
یارب این شاخه گل از شش جهتش دار نگاه               این دعا کردم و از شش جهت آمین آمد
 
دلمان برای سید تنگ می‌شود
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما نیز دلنوشته‌ای را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. در متن او آمده: «سید سال‌ها آرزوی شهادت داشت، از همان دهه ۷۰ شمسی که زعامت حزب‌الله را بر عهده گرفته بود، هر فرعونی بر اریکه کاخ صهیونیستی سرزمین اشغال شده تکیه زد او را ابراهیم‌وار و موسی‌گونه در مقابل بت خود دید و هوای حذف او را بر سر داشت، اما همه غافل از اینکه امت محمد(ص) و پیروان خون خدا حسین(ع) همه عاشقان شهادتند و شهادت آغاز آنهاست نه پایان. از عاشورای سال ۶۱ هجری شیعه آموخته که «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی یا سیوف خذینی» و به چشم خود دیده که تمام آنها که برای خدا جهاد کرده‌اند ماناتر از دیگرانی شدند که عافیت‌طلبی کردند و گوشه عزلت را بر مقاومت ترجیح دادند. فرزند برومند موسی کاظم(ع) همچون موسی کلیم‌الله(ع) سال‌ها عرصه را به فرعونیان زمان تنگ کرد و در ایام قتل‌عام کودکان مظلوم غزه و فلسطین و لبنان در حالی که عزم او دفاع از این مظلومان تاریخ بود در ایام نزدیک به سقوط فرعون زمان به دست شقی‌ترین اشقیاء در خون خود غلتید تا بار دیگر سیدی از اولاد زهرا(س) این سرو مقاومت را با خون خود آبیاری کند. شهادت جناب مستطاب سید عزیز مقاومت راه را برای فرعونیان زمان سخت‌تر و نابودی آنها را نزدیک می‌کند و شاید این بار هم موسایی که در خانه فرعون بزرگ شده آنها را از اریکه به زیر بکشد. همه ما دلمان برای سید تنگ می‌شود، برای صلابتش، برای شور او، برای آرامشش، برای لبخند او، برای نطق‌های آتشینش و برای اشکش در روضه‌خوانی اباعبدالله(ع)»
 
آزادگی را هر روز باید تمرین کرد
بابک خواجه‌پاشا، کارگردان سینما که فیلم «در آغوش درخت» او نماینده سینمای ایران در اسکار شده، نوشته است: «چقدر سخت است در دوره‌ای زندگی کنی که فکل کراواتی‌ها به خاطر عطر خوبشان یا پول زیادشان می‌توانند ظلم کنند، کودکان را بکشند، مادری را عزادار کنند و این چنین وقیح باشند و ناآگاهان همراهشان شوند. جمعی که مصرف‌گرایی و تجددگرایی کورشان کرده. انگار فراموش کرده‌ایم عاقبت آن‌ که آمده بود در خرمشهر بماند چه شد، یا آن‌ که بزرگترین جنگ دوران در جهان را آغاز کرد چگونه نیست شد. زمان همه چیز را هویدا خواهد کرد. روزی خواهد رسید که همه خواهند دید چگونه آن‌ که به راحتی انسان و مهر را می‌کشد در طوفانی محو خواهد شد. آزادگی را هر روز باید تمرین کرد. شاید که رستگار شویم. خداحافظ آزاده.» محمدرضا مصباح تهیه‌کننده این فیلم هم با انتشار ویدیویی فرازهایی از دعای افتتاح را بازنشر کرده است. سعید پروینی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قلب رقه» نیز این دعا را برای تصویری که از سیدحسن نصرالله منتشر کرده، نوشته است:
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِک الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ.
خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود ، که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی ، قرار بده!

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش - ۰۹ مهر ۱۴۰۳