معرفی میزبانان ۲۰۲۵ از سوی اتحادیه جهانی

بار کشتی روی دوش اروپا

 اتحادیه جهانی میزبانی تمام رقابت‌های کشتی سال 2025 را به اروپا داد. در حالی‌ که زاگرب قبلاً برای میزبانی قهرمانی جهانی۲۰۲۵ انتخاب شده بود، پیکارهای جهانی بقیه رده‌های سنی نیز سال آینده هم در اروپا ماند.
محرومیت روس‌ها و بی‌میلی امریکا برای میزبانی از مسابقات جهانی کشتی و دوری اتحادیه جهانی از همکاری با فدراسیون کشتی ایران باعث شد تا میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی جهان در رده‌های مختلف سنی به کشورهای بلوک شرق اروپا برسد.
با اعلامUWW  میزبانی مسابقات جهانی نوجوانان زیر 17سال جهان به آتن یونان رسید که 7 تا 13 مرداد 1404 برگزار می‌شود. مسابقات جهانی جوانان زیر 20 سال هم به بلغارستان و شهر صوفیه رسید که 28 مرداد تا 3 شهریور باید برگزار شود. میزبانی از مسابقات جهانی زیر 23 سال امیدهای جهان را هم نووی ساد صربستان برعهده گرفته است. کشوری که دو سال پیاپی میزبان مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان بود حالا باید در سال 2025 و از 29 مهر تا 5 آبان میزبان امیدهای جهان باشد.
بعد از مسابقات قهرمانی جهان نوبت به رقابت‌های دارای رنکینگ رسید که فقط یک میزبانی به آسیا رسید و بقیه را اروپا  گردن گرفت . تیرانا پایتخت آلبانی بعد از برگزاری دو میزبانی در امیدها و بزرگسالان جهان میزبان رنکینگ دوم شد که اسفند ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. میزبانی رنکینگ سوم به اولانباتور پایتخت مغولستان رسید. میزبانی از آخرین رنکینگ هم تیرماه 1404در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می شود. میزبانی‌ها نشان می‌دهد که کشتی در دنیا طرفدار ندارد و کشورها هم علاقه‌ای به میزبانی ندارند. این یک امتیاز منفی برای کشتی است و باید علاقه‌مندان به کشتی در کل دنیا را تشویق به فعالیت در کشتی کند و اعطای میزبانی بهترین راهکار است. کاری که شاید تهدید حذف از المپیک را برای همیشه از روی کشتی بردارد.