بیانیه حزب الله لبنان به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

خبر شهادت شهید سید حسن نصرالله و همراهانش، ساعاتی بعد از حمله تروریستی جنگنده‌های صهیونیست به جنوب لبنان که در بعدازظهر روز جمعه 6 مهر (27 سپتامبر) رخ داد، تأیید شد.
ارتش اشغالگر در این حمله از بمب‌های سنگرشکن استفاده کرد که منجر به شهادت و مجروحیت ده‌ها شهروند لبنانی شد. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد درپی حملات روز جمعه ۱۱ نفر شهید و ۱۰۸ نفر زخمی شده‌اند. هنوز جست و جو برای یافتن پیکرهای شهدا و مجروحان ادامه دارد.
بعد از ظهر روز گذشته مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای خبر شهادت سید حسن نصر‌الله، دبیر کل حزب‌الله را تأیید کرد. در این بیانیه که با استناد به آیه 74 سوره «نسا» آغاز می‌شود، آمده است: «کسانی باید در راه خدا جهاد کنند که زندگی این جهان را با آخرت مبادله می‌کنند؛ و هر کس در راه خدا جهاد کند و کشته شود یا فاتح گردد، زود باشد که او را اجری عظیم دهیم». جناب سید مقاومت، بنده صالح خدا، شهید بزرگ، رهبری شجاع، مؤمنی حکیم و بصیر به سوی جوار حق و رضای او، در سفری الهی در رکاب پیامبران و امامان حرکت کرد و به قافله جاویدان شهدای کربلا پیوست.
این بیانیه می‌افزاید: مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان(عج)، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی)، مراجع عظام، مجاهدین و مؤمنین تسلیت عرض می‌نماییم. و به ملت صبور و مجاهد ما و همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور سید حسن نصرالله تبریک می‌گوییم.
رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پر فداکاری عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم استوار و شریفش ادامه دهد.