تبعات باخت احتمالی به السد

کسر قرارداد در انتظار بازیکنان استقلال

رضا حمیدی
خبر‌نگار


نتایج استقلال در هفته‌های آغازین لیگ بیست و چهارم باب میل هواداران و پیشکسوتان این باشگاه نیست و شرایط فنی این تیم بر خلاف انتظارات خوب پیش نرفته است.
استقلال از 5 بازی 5 امتیاز دارد؛ یعنی میانگین یک امتیاز در هر بازی! استقلال تاکنون این اندازه در شروع خود ضعیف و ناتوان چهره نکرده است و کمتر کسی تصور می‌کرد نکونام در فصلی که بهترین خریدهای ممکن را داشت، این گونه ظاهر شود و نتواند مطابق با تیمی که بسته پیش برود.
به لحاظ فنی تیمی که فصل گذشته در اختیار نکونام قرار داشت و در جایگاه دوم قرار گرفت و تا لحظه‌های آخر در کورس قهرمانی قرار داشت، به مراتب عملکرد مطلوب‌تری نسبت به تیم کنونی ارائه کرد و آن نتایج در حالی به ثبت رسید که به زعم بسیاری از کارشناسان تیم کنونی از لحاظ برخورداری از نیروی انسانی به مراتب وضعیت بهتری در قیاس با تیم فصل قبل دارد.
استقلال در فصل جاری همه ستاره‌های خود را حفظ کرد و علاوه بر آن با جذب بازیکنانی همچون رضاییان، کاکوتا، اندونگ، فلاح و زکی‌پور در کنار آنها بازیکنان جوانی همچون کوشکی و اسلامی یک نقل و انتقالات رؤیایی را رقم زد. اما پرسش این است که چرا و به چه دلیل استقلال نتوانسته عملکرد مطلوب فصل قبل را تکرار کند؟
 آیا در بخش فنی و آنجا که باید استراتژی درون تیمی به مغز بازیکنان انتقال داده شود اشکالاتی وجود دارد یا اینکه منبع اصلی مشکلات انگیزه بازیکنان است؟ممکن است در خلق این وضعیت مدیران باشگاه استقلال نیز سهیم باشند وهمان طور که برخی پیشکسوتان نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند، پرداخت نشدن حقوق بازیکنان اثرات مخربی در نتایج بگذارد اما هر دلیلی پشت ناکامی استقلال باشد، مدیران این باشگاه باید از جنبه فنی اقدامات بازدارنده‌ای را در راستای ایجاد انگیزه بیشتر در بازیکنان انجام دهند. نتایجی که تاکنون رقم خورده در واقع می‌طلبد که از کادرفنی گرفته تا بازیکنان با کاهش دستمزد مواجه شوند و مدیران باشگاه استقلال باید تصمیمی قاطعانه در این خصوص اتخاذ کنند تا شاید بازیکنان با مسئولیت پذیری بیشتری در عرصه رقابت‌های لیگ برتر حاضر شوند.البته از داخل باشگاه استقلال نیز شنیده می‌شود چنین طرحی در ذهن مدیران این باشگاه نقش بسته و آنها قصد دارند چنین سیاستی را به کار بگیرند اما چون بازی با السد قطر در میان بود از اعلام رسمی موضوع خودداری کرده‌اند.
حال شاید اگر بازیکنان استقلال در بازی با السد نمایش متفاوتی از خود به جا بگذارند، این پروژه مسکوت بماند و موضوع کاهش قرارداد و جریمه سنگین همه‌گیر برای بازیکنان و اعضای کادر فنی منتفی شود. بدون شک اگر نتیجه قابل قبولی در قطر رقم بخورد، باشگاه استقلال نیز در این قضیه کوتاه خواهد آمد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج - ۰۸ مهر ۱۴۰۳