بعد از پیگیری ویژه وزیر ورزش، تیم ملی از 20 مهر در مشهد اردو می‌زند

پایان کابوس زمین های ناهموار

سینا حسینی
خبرنگار


همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به مشهد، نخستین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری ایران و قطر در مشهد برگزار شد تا مقدمات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دیدار بررسی شود تا در آستانه برگزاری این رقابت مهم هیچ مشکلی در مسیر اجرای آن وجود نداشته باشد.
پیگیری ویژه وزیر ورزش و تلاش او برای حل ورود بانوان و حضور در مشهد باعث شد مشکلات پیش روی تیم ملی برای حضور در این شهر به طور کلی برطرف شود تا امیر قلعه‌نویی در آستانه بازی حساس برابر قطر با رضایتمندی کامل به فدراسیون فوتبال اعلام کند از تاشکند به مشهد سفر خواهد کرد تا اردوی تیم ملی به جای تهران در مشهد برگزار شود.

 8 ایرادی که باید تا 20 مهر رفع شود
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار «ایران» از زمان بازدید سرمربی تیم ملی تا حضور وزیر ورزش و جوانان برخی مشکلات جدی که در چمن ورزشگاه وجود داشت به طور کامل برطرف شده بود تا محمدرضا ساکت به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال به این واقعیت اعتراف کند و در حضور وزیر از کیفیت بالای چمن ورزشگاه امام رضا(ع) تعریف و تمجید کند. اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای برطرف شدن ایرادات موجود در ورزشگاه امام رضا(ع) 8 ایراد دیگر وجود دارد که تا پیش از مسابقه و حضور ناظر ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌بایست این مشکلات برطرف شود، تخصیص جایگاه ویژه بانوان و رفت و آمد آنها از ورودی مجزا، جایگاه خبرنگاران، اتاق VAR و اتاق دوپینگ از جمله مواردی است تا در اسرع وقت مجوز نهایی برگزاری دیدار از سوی ناظر AFC صادر شود.

10 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند
با وجود پیگیری‌های اولیه از سوی مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان حالا این سؤال برای علاقه‌مندان به تیم ملی مطرح است که برای این دیدار چه تعداد بلیت درنظر گرفته شده است، بررسی‌های خبرنگاران ایران نشان می‌دهد عوامل اجرایی دیدار ایران و قطر تعداد
 10 هزار بلیت برای این دیدار در نظر گرفته‌اند که از این تعداد 2500 بلیت برای بانوان و مابقی برای مردان در نظر گرفته شده است.

پخش زنده بازی
در پارک‌ها و سینماهای مشهد
از آنجا که پیش‌بینی می‌شود میزان علاقه‌مندان بیش از این تعداد باشد، طبق تصمیم مسئولان اجرایی بناست دیدار تیم ملی به صورت همزمان در پنج پارک بزرگ و سینماهای شهر مشهد نیز پخش شود تا افرادی که موفق به خرید بلیت نشدند در این مکان‌ها بازی تیم ملی را تماشا کنند. همچنین در سالن شهید بهشتی که همجوار ورزشگاه امام رضا(ع) قرار دارد نیز این بازی به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود تا کسی پشت در ورزشگاه نماند.
 
ناظران  AFC 20مهر در ایران
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری این دیدار سه ناظر ویژه را در نظر گرفته که این نفرات از روز بیستم مهرماه در مشهد حضور پیدا می‌کنند، تیم داوری مسابقه نیز 48 ساعت قبل از بازی به مشهد می‌آیند که مجموع ناظران و تیم داوری که برای قضاوت این بازی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته شده است 12 نفر است که این افراد بناست همه اتفاقات موجود را زیر نظر بگیرند تا بازی ایران و قطر در فضایی آرام و به دور از حاشیه برگزار شود.

 تیم ملی از تاشکند
به مشهد می‌رود
تیم ملی فوتبال ایران با تصمیم امیر قلعه‌نویی بلافاصله پس از برگزاری دیدار ایران – ازبکستان از تاشکند راهی مشهد خواهد شد تا اردوی خود را در این شهر برگزار کند.
شاگردان امیر قلعه‌نویی از 4 روز قبل از شروع بازی تیم ملی در مشهد حضور پیدا خواهند کرد و چهار جلسه تمرین برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تیم ملی سه نوبت در زمین چمن ثامن و یک نوبت در استادیوم امام رضا(ع) تمرین خواهد کرد تا خود را برای ملاقات با قطر آماده کند.

عنابی‌ها 21 مهر در مشهد
کاروان قطر نیز روز 21 مهرماه به مشهد سفر خواهد کرد، بر اساس پیگیری‌های خبرنگار «ایران» نماینده تام‌الاختیار قطر فردا به مشهد سفر خواهد کرد تا پس از بازدید از گزینه‌های پیشنهادی، هتل محل اقامت قطری‌ها را انتخاب کند تا کاروان قطر پس از سفر به مشهد بلافاصله در هتل منتخب مستقر شود.
بازیکنان تیم ملی قطر بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دو نوبت در ورزشگاه ثامن مشهد و یک نوبت در ورزشگاه امام رضا تمرین می‌کنند تا آماده جدال با تیم ملی شوند.

 

برش

ورود به استادیوم تنها با بلیت الکترونیک

موضوع کنترل بلیت یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان برگزاری برای این بازی است، از آنجا که برابر تأکید کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها تماشاگرانی که اقدام به خرید بلیت الکترونیک کردند مجوز حضور در بازی را دارند، بایستی گیت‌های الکترونیکی متصل به درگاه سازمان ثبت احوال در مبادی ورودی استادیوم نصب شود که قرار است تا پایان هفته گیت‌های ورودی ورزشگاه امام رضا(ع) شهر مشهد توسط فدراسیون فوتبال به درگاه ثبت احوال متصل شود. از آنجا که یکی از چالش‌های بزرگ دیدار ایران و لبنان به موضوع بلیت‌های تقلبی برمی‌گشت، برای جلوگیری از این اتفاق و مبارزه با بلیت‌های تقلبی، هیچ تماشاگری بدون بلیت الکترونیکی و بارکددار امکان ورود به ورزشگاه را ندارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج - ۰۸ مهر ۱۴۰۳